Szeretnéd hatékonyabbá tenni a közös munkát másokkal és átláthatóan rendszerezni a különböző tartalmaidat? Jó lenne, ha a munkádhoz szükséges fájlokat bármikor, bármilyen eszközről el tudnád érni?
Vagy csak szeretnéd biztonságban tudni a családi fotókat?
A Google Drive minden esetben jó választás, ezért ajánljuk az ügyfeleinknek is. Ez az útmutató pedig segít az első lépésekben!
Arról már korábban is írtunk, milyen fontos, hogy a közös munka hatékony legyen, és mi mindenen múlhat az együttműködések sikere. Az egyik legfontosabb pontja ennek a listának a munkához szükséges anyagok tárolása és egymással való megosztása. Erre az egyik legpraktikusabb megoldás a Google Drive.
És hogy miért szeretjük a Drive-ot?
- mert többé nem kell óriás mellékleteket küldened, több e-mailben
- mert egyetlen beállítással elérhetővé teheted mások számára
- mert biztonságban vannak a fájlok és bárhol, bármikor elérhetjük őket, akár telefonról is
- mert nem vesznek el a tartalmaid akkor sem, ha lecseréled a laptopod
- mert a használata praktikus, gyors és egyszerű
Segítség az első lépésekhez
A közös munka kezdetekor minden ügyfelünknek a Drive használatát javasoljuk, de többször tapasztaltuk már, hogy sokan nem ismerik, nem használták még. Ezért összeállítottunk egy rövid útmutatót, ami segíteni fog akkor is, ha most látod először ezt a felületet.
1. Jelentkezz be a gmail fiókodba!
(Ha nincs gmail fiókod, a Drive használatához, először létre kell hoznod egyet!)
2. Keresd meg a Drive ikont a gmail-en belül!
3. Kattints az “új” gombra és hozz létre egy mappát!
Létrehozhatsz mappákat, és téma szerint rendszerezheted a fájlokat! Például a weboldaladdal kapcsolatos dolgok tárolására és megosztására hozz létre egy mappát a weboldalad nevével!
4. Ugyanitt tudsz fájlt feltölteni a számítógépedről, vagy létrehozni egy dokumentumot a Drive-on belül!
5. Ha egy fájlt vagy mappát meg szeretnél osztani másokkal, kattints rá a jobb egér gombbal, és válaszd a “megosztás” vagy a “megosztható link létrehozása” lehetőséget!
Érdemes megnézned a megosztási beállításokat, ugyanis többféle hozzáférést is tudsz adni az együttműködő partnereidnek vagy munkatársaidnak:
- csak megtekintheti – ilyenkor nem tud beleírni vagy módosítani
- szerkesztheti – aki hozzáférést kap, az bele tud írni és tudja módosítani a dokumentumot
- bárki hozzáférhet a link birtokában
Fontos! Egy mappát elég egyszer megosztanod valakivel, utána nyugodtan tölthetsz bele több fájlt is vagy akár almappákat is létrehozhatsz benne, nem kell minden frissítésnél újból megosztanod!
Próbáld ki Te is!
Ha már együtt dolgozunk, mindenképp próbáld ki a Drive-ot és oszd meg velünk a “weboldal” mappádat! 🙂
De akkor is érdemes adnod neki egy esélyt, ha csak szereted rendben tudni a dolgaidat és szeretnéd végre elhárítani a laptopodon uralkodó káoszt!
A Drive fantasztikusan sok dologra használható még egy cégben, és további hasznos funkcióiról írunk egy bővebb tanulmányt is. Jelezd a hozzászólásban ha örülnél neki Te is, és írd meg nyugodtan azt is, mire szeretnél mindenképpen választ benne, vagy Te milyen különleges funcióra használod.
Létre hoztam a drivot! Azóta mind a 17 G telitve van a4 Azonnal tele pakolja ! nem tudom leállítani! Kérlek segíts!
Többmindentől lehet József, tudnom kéne még részleteket. Ami hirtelen eszembe jut, hogy ha feltettél Drive programot a számítógépedre, nem midegy milyen mappát adsz neki meg, mert megpróbál mindent feltölteni a gépedről és az gondolom jóval több, mint 15GB. Írj nekem privát és szívesen segítek.