
Amikor megrendeli valaki a tárhelyet és a domain nevet, azt gondolhatná, hogy ezzel kész is vagyok, a többi a weboldalkészítő dolga. Nos… sok weboldalkészítő rendes és megcsinálja neked, ha kéred, de igazából nem az ő feladata. A tárhely szolgáltató sem fog belemenni részletesen, azt mondja… „itt egy felület, ahol megcsinálhatod magadnak”
A szegény vállalkozó pedig ül és néz, hogy soha életében nem látott, nem is csinált ilyet, honnan kéne tudnia, hogy hogyan működik, vagy egyáltalán mi is az a cPanel, alias vagy e-mail továbbító és miért van rá szüksége.
Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy hogyan kell használni ezeket a felületeket és hogyan állítsd be profin a saját e-mail címeidet…
Az alábbi videóban megmutatom, hogy hogyan állíts be az e-mail címed a tárhelyen, de először is tisztázzunk egy két alapfogalmat…
Talán evidensnek tűnik néhányaknak, de nem mindenkinek egyértelmű, hogy mi lehet az email címe.
Ha vettél egy domaint – pl. ahogy nálam látod: websiker-ugynokseg.hu – akkor ez a @ utáni rész.
Tehát olyan email címeket tudok létrehozni kizárólag, amilyen domain nevet megvettem. Mivel én többet is megvettem, így választhatok a végződések közül:
- @websiker-ugynokseg.hu
- @wsu.hu
- @websikerugynokseg.hu
- @temesvari-richard.hu
- @temesvaririchard.hu
…hogy csak párat említsek.
A kukac előtti részt pedig kitalálhatod, hogy mi legyen, pl.: hello@; info@; richard@; marketing@;
A legtöbb tárhely szolgáltatónál sok email címet hozhatsz létre (10-et; 25-öt, és van ahol korlátlan számút), de érdemes megfontolni, hogy tényleg van-e szükséged túl sok címre, hiszen akkor mindegyiket be kell állítani a levelező rendszeredbe, hogy olvashatóak legyenek a levelek a Te számítógépeden.
Van azonban egy egyszerűbb megoldás, de erről beszélek a videóban is.
Az „email továbbítók” vagy „alias e-mail címek” olyan e-mail címek, amelyek valójában nem léteznek. Nem lehet belépni egy felületre és csak az ezekre érkező leveleket elolvasni.
De akkor minek???
Arra jók, hogy kezeljék az olyan helyzeteket, amikor pl.: valaki rosszul írja a valódi e-mail címet, vagy mondjuk ha szeretnéd, hogy nagyobbnak látszódjon a céged, de nem akarsz beállítani több ilyet.
Mondok rá példát, hogy érthetőbb legyen:
A hiba kizárása:
A mi email címünk hello@-cal kezdődik. De mi van, ha valaki lehagyja az egyik betűt és helo@ -ra küldi a levelet. Ilyenkor is meg kell kapnunk a levelet, hiszen a levélíró – egy lehetséges, vagy meglévő vevő – állítani fogja, hogy márpedig ő elküldte a levelet. Ezért beállítjuk e-mail továbbítónak.
Nincs külön fiók, jelszó, belépés… csak azt mondjuk, hogy minden ami a helo@-nak lett címezve, azt küldje át a helyes címre, a hello@ – kezdetűre.
Ilyen lehet, ha rosszul érthető valaki neve, vagy könnyen elírható. Pl.: temesvari.richard@ lenne a címem, de félreérti a telefonban és nemesvari.richard@ -ra ír nekem. Ha ez előfordul, akkor azonnal csinálj egy e-mail továbbítót és ne veszíts ezért vevőket. Azt hiszem én is csinálok most egy temesvari.robert@ kezdetű címet is, mert annyian szólítanak meg így mostanában… 🙂
A nagyobb cég recept:
Ha szeretnéd, hogy nagyobbnak látszódjon egy szolgáltatás, de igazából ugyanazon kolléga kezeli a leveleket, izgalmas lehet létrehozni az egyes feladatköröknek, osztályoknak külön e-mail címet. Pl.: penzugy@; szamlazas@; ertekesites@; vezetoseg;
De ezek sem külön fiókok, hanem mind beirányítja a leveleket a hello@ központi címre.
Ilyen az info@ kezdetű e-mail cím is. Érdemes létrehozni, mert sokan megszokták már, hogy ilyen van mindenkinek. Ne veszíts érdeklődőt, csak mert nincs meg. Állítsd be továbbításra és nem kell bajlódni vele.
Persze vannak helyzetek, amikor tényleg külön cím kell, mint mondjuk nálunk a marketing@ tényleg más kolléganőhöz érkezik. Ilyenkor kell, hogy külön e-mail cím legyen és saját jelszóval beállítható legyen egy számítógépen.
Mi van, amikor távozik egy kolléga a cégtől?
Nem levelezhetünk tovább az ő nevében…
De a legrosszabb megoldás az lehet, amikor ilyenkor letörlik az e-mail címet, mondván: már nem dolgozik itt, viszlát. És az összes neki szóló érdeklődést, levelet elveszítik ezzel, a másik oldalon – a vevőnél – egy óriási csalódást okoz, hogy nem létező e-mail cím üzenettel visszapattan a levele.
Tehát ha megszűnik egy kolléga e-mail cím, azonnal készíts egy továbbítót hozzá, ami az őt helyettesítő ember e-mail címére irányítja ezentúl a leveleket.
Ahhoz, hogy ez a videó pontosan segítsen, nem árt, ha innen van a tárhely és domain szolgáltatásod, hiszen ennek a szolgáltatónak a felületén rögzítettem az anyagot.
Még egy fontos adat: mi az a cPanel?
A cPanelen a tárhelyet és az ahhoz tartozó technikai beállításokat lehetséges kezelni. Egy adminisztrációs felület, amin a tulajdonos viszonylag könnyen beállításokat végezhet, de erre van szüksége a weboldalkészítőnek is, amikor fel akarja tölteni a tárhelyre az elkészült weboldalad.
Nagyon sokmindent tud, de neked nem kell foglalkozni a nagyrészével. Viszont ahhoz, hogy e-mail címeket hozz létre, vagy megváltoztasd a jelszót – ha elfelejtetted, vagy csak biztonsági szempontból – erre a felületre lesz szükséged.
Ha ennél többet akarsz tudni a saját weboldalad létrehozásáról és a körülötte felmerülő teendőkről, csatlakozz a „Profitáló Internetes Megjelenés Készítő Oktatóanyag” programomhoz és hasonló részletességgel segítek neked is eligazodni az online marketing rejtelmeiben.
Lássuk a videót arról, hogyan állítsd be a saját céges e-mail címed:
Ha elakadtál, kérdésed van, írd meg nyugodtan hozzászólásban, vagy ha PIMKO START VIP tag vagy már, akkor keress a megszokott fórumokon, privát VIP csoportban!