
Szeretnéd megírni a weboldaladra szánt bemutatkozásod, de nem tudod, hogy fogj hozzá?
Olyan szöveget szeretnél, ami amellett, hogy bemutat és szimpatikussá tesz, hatást gyakorol a célcsoportodra és úgy érzik, végre megtalálták, akit kerestek?
Akkor olvass tovább, mert eláruljuk hogyan írhatsz Te is igazán ütős bemutatkozó szöveget, néhány lépés betartásával.
Tapasztalataink szerint azok a vállalkozók lesznek igazán sikeresek, akik vállalva a “reklámarc” szerepét, személyessé teszik a cégük kommunikációját. Ezért a tanácsadások alkalmával is mindig azt javasoljuk, hogy készüljön egy jól megírt bemutatkozó szöveg és egy profi fotóval kerüljön fel a weboldalra. Előfordul, hogy úgy döntesz, ezt Te magad szeretnéd megírni, ilyenkor a legjobb, ha ezt a 7 lépést betartod.
1.Kutatás
Első és legfontosabb lépésként ismerned kell a célcsoportod. Ahhoz, hogy jól tudj velük kommunikálni, tudnod kell, mit gondolnak az adott témával kapcsolatban, milyen kérdések foglalkoztatják őket, milyen problémákkal küzdenek, mire keresnek megoldást és milyen kifogásaik, félelmeik vannak. Ennek kiderítéséhez a legjobb egy kutatás. Itt nem feltétlenül kell nagy dologra gondolni, elég lehet az is, ha felhívod a legjobb ügyfeleidet és kikérdezed őket, vagy készíthetsz egy kérdőívet a legfontosabb kérdésekkel.
Ha pedig megvannak a válaszok, amire építkezhetsz, nincs más hátra, mint megírni a bemutatkozó szöveged!
2. Írj vázlatot!
Mielőtt nagy lendülettel belevetnéd magad az írásba, érdemes rendszerezned a gondolataidat és vázlatot készítened. Lehet, hogy ezt most feleslegesnek tartod és már ugranál is a következő pontra, de hidd el, sokkal összeszedettebb és profibb lesz a szöveged, ha kidolgozod a következő pontokat. Nézzük is, mik azok! A végén mutatok egy extra megoldást is a remek vázlatra.
3. Pozicionálás
A pozicionálás legfőbb célja, hogy megkülönböztesd magad a konkurenciától és egy meghatározott csoportnak kommunikálj. Lézerpontosan tudnod kell, kinek és miben tudsz leginkább segíteni, meg kell határoznod, mi a szakterületed vagy melyik részterületnek vagy a specialistája.
A pozicionálás típusairól és fontosságáról ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben.
4. Vonzó állapot
Ideális esetben tudod, mire vágyik leginkább a célközönséged. Nincs más dolgod, mint megmutatni ezt a szövegben is. Mondd el, mi az a cél, az a vonzó állapot, amit elérhet, ha igénybe veszi a Te termékedet vagy szolgáltatásodat. Tehát, írd le mit érhet el a segítségeddel!
5. Probléma
Ha végeztél kutatást, akkor valószínűleg képben vagy a célcsoportod problémáival, félelmeivel kapcsolatban is, ami a szöveged másik fontos eleme lesz. Hangsúlyozd ki azt is, milyen problémákkal fordulnak hozzád leginkább, miket tudsz megoldani, és kezeld a félelmeiket, mondd el, mi az, amitől nem kell tartaniuk, ha Téged választanak.
6. Miben vagy jó?
Ha már tudod, mi különböztet meg Téged a konkurenciától, nem árt ezt többféleképp az olvasó tudtára adni és felhívni rá a figyelmét. Ezért hangsúlyozd ki, milyen előnyökkel jár, ha a Te terméked / szolgáltatásod választja, vagy Veled dolgozik együtt.
7. Legyen személyes!
Ahhoz, hogy igazán tudj az érzelmekre hatni és az olvasók azonosulni tudjanak Veled, vihetsz a szövegbe egy kis személyességet is. Kiegészítheted személyes sztorival, saját tapasztalataiddal, elmondhatod, miért kezdtél el a szakmáddal foglalkozni, miért vagy hiteles benne és milyen eredményeket értél el.
Persze nem feltétlenül kell, minden pontot részletesen és hosszan kidolgoznod, hiszen a szöveg hosszát az is befolyásolja, milyen felületre írod.
A weboldalad kezdőlapjára például elég lehet egy rövidebb változat, csak a legfontosabb mondatokkal és egy kicsit hosszabb, személyesebb bemutatkozás kerülhet a “Rólam” vagy “Rólunk” aloldaladra.
Nézzünk egy pár példát!
Segítségképp mutatunk néhány példát, ami segíthet a saját bemutatkozásod megírásában.
“Thuránszky Balázs vagyok, japán masszázs terapeuta. Abban segítek, hogy minél hamarabb megszűnjenek a fájdalmaid és felszabadultan, jól érezd magad a bőrödben.
Ha sokat ülsz a gép előtt, nincs időd mozogni, valószínűleg nap, mint nap tapasztalod mennyire képes megkeseríteni az ember életét a folytonos tompa érzés, a korlátozott mozgás és a kínzó fájdalom.
Ilyenkor sokan próbálkoznak gyógyszerekkel, fájdalomcsillapítókkal, krémekkel és persze hagyományos masszázzsal. A baj csak az, hogy egy kellemes masszázs nem fogja megoldani a problémát, hiszen az sokkal mélyebben gyökerezik és a legtöbb esetben nem jóleső simogatásra, hanem hatékony, célzott terápiára van szükség.
Több, mint 10 éve dolgozom japán masszázs terapeutaként Dunakeszin és környékén, a célom pedig, hogy megszüntessem a test asszimmetriáit és ezáltal visszaadjam az embereknek a mozgás örömét!”
“Németh Ildikó vagyok, angoltanár, gyakorlatias angoltanulás specialista. A magyar emberek zöme azt gondolja, hogy nehéz megtanulni egy idegen nyelvet. Tulajdonképpen igazuk is van, hiszen a megszokott, gyakran elavult és eredménytelen módszerekkel valóban nehézkes lehet.
Az elmúlt 20 év alatt, több országban több mint 15 féle nemzetiségű diákot tanítottam. A többségüknek a legnagyobb problémát, az angol gondolkodásra és az angol nyelv logikájára való átállás jelentette. Ezért dolgoztam ki a saját módszeremet, kifejezetten a magyar tanulók igényeihez igazítva és erre építve írtam meg a Gyakorlatias Angol című könyvemet.”
“Vasvári Irén vagyok, a könyvelőváltás szakértője és a Viren Könyvelőiroda tulajdonosa. Tudom, hogy könyvelőt választani sosem könnyű, és még ha elsőre ideálisnak is tűnik, előfordul, hogy csak hónapokkal később derülnek ki a hibák, hiányosságok, ami súlyos károkat okozhat a cég életében. A legtöbb vállalkozó, mikor meghozza a döntést, szeretné lecserélni a könyvelőjét, nem tudja hogy fogjon hozzá, mit kell tennie, talán félnek is a kellemetlen helyzettől.
25 évnyi mérlegképes könyvelőként szerzett tapasztalattal, abban segítek a vállalkozóknak, hogy felesleges bonyodalmak nélkül tudják leváltani a könyvelőjüket és megtalálják a számukra ideális szakembert, aki igazi bizalmasként korrekt és minőségi munkával segíti a cég működését.”
Most Te jössz!
Ha követted a fenti pontokat, vázlatot is írtál és inspirálódtál a példákból, mostanra egész biztosan kezd összeállni a saját bemutatkozó szöveged. Ha mégsem, akkor hadd segítsek: csináltam egy kérdőívet, amire ha válaszolsz minden pontjánál, akkor még könnyebben összeáll majd az egész. Elküldjem a kérdőívet?
Csak írd meg hozzászólásban, hogy mivel foglalkozol és hogy “Kérem a szövegírás vázlathoz a kérdőívet” és elküldjük a linkjét e-mailben a megadott címre!
Tanulj többet tőlünk egyszerű, érthető példákon keresztül, csatlakozz a VIP közösségembe, ahol nem csak a bemutatkozó szövegekről, hanem az online marketing egyéb részeiről is sokat tanulhatsz konyhanyelven, teljesen érthetően: https://websiker-ugynokseg.hu/elveszettnek-erzed-magad-az-online-marketing-oceanjan/