Websiker tanácsok

A hatásos bemutatkozó szövegek 7 titka

Bemutatkozó szöveg - szövegírás - Websiker Ügynökség

Szeretnéd megírni a weboldaladra szánt bemutatkozásod, de nem tudod, hogy fogj hozzá?
Olyan szöveget szeretnél, ami amellett, hogy bemutat és szimpatikussá tesz, hatást gyakorol a célcsoportodra és úgy érzik,  végre megtalálták, akit kerestek?
Akkor olvass tovább, mert eláruljuk hogyan írhatsz Te is igazán ütős bemutatkozó szöveget, néhány lépés betartásával.

Tapasztalataink szerint azok a vállalkozók lesznek igazán sikeresek, akik vállalva a “reklámarc” szerepét, személyessé teszik a cégük kommunikációját. Ezért a tanácsadások alkalmával is mindig azt javasoljuk, hogy készüljön egy jól megírt bemutatkozó szöveg és egy profi fotóval kerüljön fel a weboldalra. Előfordul, hogy úgy döntesz, ezt Te magad szeretnéd megírni, ilyenkor a legjobb, ha ezt a 7 lépést betartod.

1.Kutatás

Első és legfontosabb lépésként ismerned kell a célcsoportod. Ahhoz, hogy jól tudj velük kommunikálni, tudnod kell, mit gondolnak az adott témával kapcsolatban, milyen kérdések foglalkoztatják őket, milyen problémákkal küzdenek, mire keresnek megoldást és milyen kifogásaik, félelmeik vannak. Ennek kiderítéséhez a legjobb egy kutatás. Itt nem feltétlenül kell nagy dologra gondolni, elég lehet az is, ha felhívod a legjobb ügyfeleidet és kikérdezed őket, vagy készíthetsz egy kérdőívet a legfontosabb kérdésekkel.
Ha pedig megvannak a válaszok, amire építkezhetsz, nincs más hátra, mint megírni a bemutatkozó szöveged!

2. Írj vázlatot!

De mielőtt nagy lendülettel belevetnéd magad az írásba, érdemes rendszerezned a gondolataidat és vázlatot készítened. Lehet, hogy ezt most feleslegesnek tartod és már ugornál is a következő pontra, de hidd el, sokkal összeszedettebb és profibb lesz a szöveged, ha kidolgozod a következő pontokat. Nézzük is, mik azok!

3. Pozicionálás

A pozicionálás legfőbb célja, hogy megkülönböztesd magad a konkurenciától és egy meghatározott csoportnak kommunikálj. Lézerpontosan tudnod kell, kinek és miben tudsz leginkább segíteni, meg kell határoznod, mi a szakterületed vagy melyik részterületnek vagy a specialistája.
A pozicionálás típusairól és fontosságáról ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben.

4. Vonzó állapot

Ideális esetben tudod, mire vágyik leginkább a célközönséged. Nincs más dolgod, mint megmutatni ezt a szövegben is. Mondd el, mi az a cél, az a vonzó állapot, amit elérhet, ha igénybe veszi a Te termékedet vagy szolgáltatásodat. Tehát, írd le mit érhet el a segítségeddel!

5. Probléma

Ha végeztél kutatást, akkor valószínűleg képben vagy a célcsoportod problémáival, félelmeivel kapcsolatban is, ami a szöveged másik fontos eleme lesz. Hangsúlyozd ki azt is, milyen problémákkal fordulnak hozzád leginkább, miket tudsz megoldani, és kezeld a félelmeiket, mondd el, mi az, amitől nem kell tartaniuk, ha Téged választanak.

6. Miben vagy jó?

Ha már tudod, mi különböztet meg Téged a konkurenciától, nem árt ezt többféleképp az olvasó tudtára adni és felhívni rá a figyelmét. Ezért hangsúlyozd ki, milyen előnyökkel jár, ha a Te terméked / szolgáltatásod választja, vagy Veled dolgozik együtt.

7. Legyen személyes!

Ahhoz, hogy igazán tudj az érzelmekre hatni és az olvasók azonosulni tudjanak Veled, vihetsz a szövegbe egy kis személyességet is. Kiegészítheted személyes sztorival, saját tapasztalataiddal, elmondhatod, miért kezdtél el a szakmáddal foglalkozni, miért vagy hiteles benne és milyen eredményeket értél el.

Persze nem feltétlenül kell, minden pontot részletesen és hosszan kidolgoznod, hiszen a szöveg hosszát az is befolyásolja, milyen felületre írod.
A weboldalad kezdőlapjára például elég lehet egy rövidebb változat, csak a legfontosabb mondatokkal és egy kicsit hosszabb, személyesebb bemutatkozás kerülhet a “Rólam” vagy “Rólunk” aloldaladra.

Nézzünk egy pár példát!

Segítségképp mutatunk néhány példát, ami segíthet a saját bemutatkozásod megírásában.

“Thuránszky Balázs vagyok, japán masszázs terapeuta. Abban segítek, hogy minél hamarabb megszűnjenek a fájdalmaid és felszabadultan, jól érezd magad a bőrödben.
Ha sokat ülsz a gép előtt, nincs időd mozogni, valószínűleg nap, mint nap tapasztalod mennyire képes megkeseríteni az ember életét a folytonos tompa érzés, a korlátozott mozgás és a kínzó fájdalom.
Ilyenkor sokan próbálkoznak gyógyszerekkel, fájdalomcsillapítókkal, krémekkel és persze hagyományos masszázzsal. A baj csak az, hogy egy kellemes masszázs nem fogja megoldani a problémát, hiszen az sokkal mélyebben gyökerezik és a legtöbb esetben nem jóleső simogatásra, hanem hatékony, célzott terápiára van szükség.
Több, mint 10 éve dolgozom japán masszázs terapeutaként Dunakeszin és környékén, a célom pedig, hogy megszüntessem a test asszimmetriáit és ezáltal visszaadjam az embereknek a mozgás örömét!”

“Németh Ildikó vagyok, angoltanár, gyakorlatias angoltanulás specialista. A magyar emberek zöme azt gondolja, hogy nehéz megtanulni egy idegen nyelvet. Tulajdonképpen igazuk is van, hiszen a megszokott, gyakran elavult és eredménytelen módszerekkel valóban nehézkes lehet.
Az elmúlt 20 év alatt, több országban több mint 15 féle nemzetiségű diákot tanítottam. A többségüknek a legnagyobb problémát, az angol gondolkodásra és az angol nyelv logikájára való átállás jelentette. Ezért dolgoztam ki a saját módszeremet, kifejezetten a magyar tanulók igényeihez igazítva és erre építve írtam meg a Gyakorlatias Angol című könyvemet.”

“Vasvári Irén vagyok, a könyvelőváltás szakértője és a Viren Könyvelőiroda tulajdonosa. Tudom, hogy könyvelőt választani sosem könnyű, és még ha elsőre ideálisnak is tűnik, előfordul, hogy csak hónapokkal később derülnek ki a hibák, hiányosságok, ami súlyos károkat okozhat a cég életében. A legtöbb vállalkozó, mikor meghozza a döntést, szeretné lecserélni a könyvelőjét, nem tudja hogy fogjon hozzá, mit kell tennie, talán félnek is a kellemetlen helyzettől.
25 évnyi mérlegképes könyvelőként szerzett tapasztalattal, abban segítek a vállalkozóknak, hogy felesleges bonyodalmak nélkül tudják leváltani a könyvelőjüket és megtalálják a számukra ideális szakembert, aki igazi bizalmasként korrekt és minőségi munkával segíti a cég működését.”

Most Te jössz!

Ha követted a fenti pontokat, vázlatot is írtál és inspirálódtál a példákból, mostanra egész biztosan kezd összeállni a saját bemutatkozó szöveged.
Teszteld is le, ha elkészültél, írd meg hozzászólásban!
Ha esetleg bizonytalan vagy, elakadtál, nem igazán boldogulsz, akkor írj nekünk és segítünk!

  • Add meg a keresztneved...
  • Olyan címet adj meg, amit gyakran olvasol, hogy válaszolhassak...
  • Írd meg itt és megkapom e-mailben azonnal!
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

 

Hevesi-Tóth Szandra
Hevesi-Tóth Szandra vagyok, marketing szövegíró és tartalommarketing szakértő. Két diplomát szereztem PR és marketing kommunikációból és tulajdonképpen mindig is írással foglalkoztam. Írtam novellát, PR cikket, blogot, hírlevelet, sajtóközleményt, weboldalak és marketing anyagok szövegét. Abban segítek a vállalkozóknak és a Websiker Ügynökség ügyfeleinek, hogy az online felületeiket olyan tartalommal töltsék meg, ami nem csak a márkájukat építi, hanem új érdeklődőket is hoz.

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601

Adataid nálunk teljesen biztonságban lesznek! >>> Weboldalunkon a látogató élményének javításához ezt segítő "sütiket" használunk, ha engedélyezed. Amennyiben nem, sajnos nem mindent tekinthetsz meg az oldalon. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás