Van egy réteg a legkisebb vállalkozói szegmensben – egy-néhány fős mikrocégek, egyéni vállalkozók – akik teljesen lemaradtak az internetes bevételszerzésről. Egy felmérés szerint a magyar vállalkozások 56%-nak még nincs weboldala sem. Sokuknak persze már van, levelezik ügyfeleivel, de sajnos egy fityinget sem keres vele, vagy legalább is közel sem térül meg.
Ennek vizsgáltam az okait az elmúlt hónapokban és egyetlen megoldás rajzolódott ki előttem, ami megmentheti őket az egész napos zárva tábla kirakástól. Rájöttem, hogyan sodorják magukat a online-kilátástalanság közelébe és hogy hogyan kerülhetnék el mégis mindezt.
Túlterheltség, motiválatlanság? Mi az igazi ok, hogy nem fejlődnek?
Kétségtelenül túlterheltek, hiszen egyrészt ki sem látszanak az egyéb dolgaikból. Minden rájuk vár, mindenhez érteniük kell: könyvelés, árubeszerzés, értékesítés, beszállító felhajtás, dolgozó toborzás, panaszkezelés, garancia ügyintézés… stb. Nálad is így van? De hát így van ez jól marketingező konkurenseknél is.
Igen, az is lehet, hogy nem túl motiváltak: Elegük van, kimerültek, régen egyszerűbben ment, a multik nyíltan hirdetik, hogy náluk olcsóbb minden, amivel ők foglalkoznak… – mondják, és a letörtségük rányomja a bélyegét az általános lelkesedésre és az értékesítésre is.
Tovább kutattam azonban és rájöttem, hogy komoly kihívást jelent sokuknak a számítógép kezelése. Tehát lemaradtak a technika fejlődésével is és ezt a fokú rutintalanságot nem képesek ledolgozni a napi teendők mellett.
Ráadásul az ügyesebb vállalkozótársak – akiknek pl. nem jelentett gondot már az elején sem csatolni egy PDF-et egy levélhez, vagy regisztrálni egy üzleti Facebook oldalt – elhúztak. Megjelent sok kisvállalati marketing guru – aki félre értés ne essék, ragyogó fogásokat vagy akár komplett technológiát tanítanak – de a lemaradt mikroknak ez már „brutál” magasságokban van. Ők még olyan szinten vannak leragadva, amit már nem oktat régóta senki. Így hát mit csináltak a legjobb esetben?
Elmentek egy weboldalkészítőhöz, hogy csináljon nekik valami szépet….
…erre BUMMM… az se jött be, és megszülettek a mára népszerű szállóigék, amiket akkor skandálnak, ha online marketingről kérdezed őket: „Facebook? – próbáltuk, nem jött be! Weboldal? – költöttünk rá egy vagyont és semmi eredménye”
De ez még mindig nem az, amivel eldobják minden maradék esélyüket…
Nem ragadtam le a kutatásban itt, mert ez nem a végeredmény. Ezek még csak a kifogások, hogy miért nem csinálják. A probléma mélyebben van és ők sem tudnak róla, hiszen változtatnának rajta. Legalábbis aki rájött, már nem ugyanott tart, hanem rájuk mondják a „lemaradt kollégák”: „neki szerencséje volt, mert más áruja van, amivel könnyebb, mert ismerőse valaki magasabb körökben, mert benne van valami okosságban…” – és ehhez hasonló igazoló mondatok, amiben kétségtelenül lehet igazság is időnként, de vannak, akik becsületesen is megcsinálják, hidd el!
Az igazi megoldást csak egy komoly szemléletváltás hozhatja
…és össze is gyűjtöttem jó pár konkrétumot, amit felül kell írni a fejükben ezeknek a mikrovállalkozást vezetőknek, ha nem akarják lehúzni a rolót. Lássuk mik ezek a „hibás programok”, amik régen bekerültek és helytelen adatokat adnak ki megoldásként, amikor hozzájuk fordulna a saját kezelője. Ha eddig magadra ismertél, kattints a gombra és feltétlenül olvasd el, mik ezek a szemléletváltó pontok, hogy helyes mederbe tereld az online sikerességed vele:
tovább olvasom a cikket >>> 2. oldal