Összegyűjtöttem jó pár konkrétumot, amivel ha sikerülne felülírni a rossz berögződéseket az online világban lemaradt mikrovállalkozást vezető emberek fejében, akkor nem kéne hamarosan lehúzniuk a rolót a bolton. Lássuk, mik ezek a “hibás programok”, amik régen bekerültek ezekbe a fejekbe és hogyan lehetne modernizálni őket, hogy újra hasznára váljanak kezelőjüknek. Ezek a programok elavultak és „sírba visznek”, nézd meg a szemléletváltó listát és használj belőle minél többet…
A szemléletváltás észrevétlenül elindult, de még felkapaszkodhatsz a mozgó járműre…
Ebben a listában olyan régen berögzült elemeket találsz meg a megoldásaikkal együtt, amit ha átgondolsz, egyből érthető lesz… mégsem csinálják sokan meg. Sőt, megkockáztatom, hogy kapok ezért majd hideget, meleget. De állok elébe, mert az a célom vezérelt, hogy én az internet világában lemaradt mikrocégeknek segítsek! Ha törnek, ha szakítanak 🙂 Nos, jöhet a kemény része?
Régi vesszőparipám és kifejtésének hosszabb fejezetet szentelek most íródó könyvemben, de a lényege annyi – a poén lelövése nélkül – , hogy nem a megfelelő emberre bízod az internetes jelenléted. Első körben ne egy weboldal készítőnél kezdj, még ha kézenfekvő is. Manapság olyan nagy tapasztalatú online marketing szakemberek készítik például a jobb versenytársad oldalait, akik rálátnak az egész marketing folyamatra és nem csak a weboldal programozásához értenek. Használj Te is ilyet, különösen a szomszéd Pistike helyett!
Két hozzá nem értő ember csinálja a weboldalak többségét…
Melyik weboldalt válasszam?
Az előző válasz után nem lehet kérdéses, hogy neked kell-e döntened ebben a kérdésben. De ha mégis felkerekedsz, akkor írjuk felül azt a „hibás berögződést”, hogy megkapod a megfelelő weboldalt a legtöbb weboldal készítőtől. Legtöbbször egy típushoz értenek és azt fogják ajánlani, mert abból élnek. Olyanra van szükséged, aki több weboldal motorral képes dolgozni és mindegy neki, melyiket veszed meg. Legtöbb esetben egy mai mikrocégnek kiváló választás a WordPress weboldal típus, nem véletlen a verhetetlen piaci részesedése. De csak óvatosan, itt is vannak buktatók bőven…
Olcsó vagy drága weboldal?
Ez mindenre igaz nálunk – még egy pizzarendelésre is – hogy arra mondjuk, hogy drága, amire nincsen pénzünk vagy nem szánunk rá annyit! A DRÁGA nem azt jelenti! Akkor drága egy weboldal, ha nem ér annyit, amennyit kértek érte. Ha nem térül meg… ha nem hoz vevőket…. de nem akkor, ha Te 50 ezerre gondoltál, a fejlesztő meg 70-et mond! Sokszor a 18.000 forintos weboldallal sokkal többet veszítesz, mint gondolnád. Talán jobb is, ha nem számolod ki! De az a drága sokszor, még ha olcsónak is tűnik!
Olcsó vagy drága weboldal?
„Nem mondom meg mennyim van rá…”
Én fordítva ülök a lovon sokak szerint, mert nem adok árajánlatot, hanem abban segítek, hogy amennyid van, azt hogyan fektesd be a leghasznosabban online jelenlétbe. Ilyenkor persze páran attól félnek, hogy kijött volna kevesebből, ha nem mondom meg mennyim van. Csodák nincsenek. Vagy pénzt teszel bele, vagy munkát. Ha kevesebbet mondasz egy mai szakembernek, arra számíthatsz, hogy jóval több munkád lesz vele, mint tervezted. Tehát azt derítsd ki először, hogy mire van szükséged és ne azt, hogy mire van pénzed, aztán azt, hogy mi a legjobb, amivel az adott pénzedből elkezdheted.
„Csak egy egyszerű bemutatkozó oldal kéne…”
…és ezzel vállalkozók százait, ezreit etették meg, a többi meg elkezdte másolni. Nincs csak sima bemutatkozó oldal! Senki nem a bemutatkozásodra kíváncsi. Legalábbis igen ritka lehet, ahol igen. Az embereknek vágyaik vannak, és problémáik, amivel kapcsolatban vannak félelmeik és keresik ezekre a megoldást. Ezt kínáld nekik, ne a céged! Az „egyszerű bemutatkozó weboldal” fogalmát ezennel eltöröltnek nyilvánítom! 10 éve elég volt, ma már nem!
Az „egyszerű bemutatkozó weboldal” fogalmát ezennel eltöröltnek nyilvánítom!
10 éve más volt a weboldal
Presztízsből csináltatták emberek, aztán meg azért, mert szokott lenni cégeknek… aztán némelyik azért, mert pályázaton kapott rá egy csomó pénzt… de nem azért, hogy az egyik legfontosabb vevőszerző, marketingező, PR-ozó vagy értékesítő gépezet lehessen. Pedig ezekre való főleg! Ha nem vagy fent ÉRTELMES üzenettel – ez sajnos nem az „üdvözöljük weboldalunkon” kezdetű – rendelkező weboldallal az interneten, kezdheted a végkiárusítást csinálni. A vásárlóid ott keresnek az interneten Téged is és ha nem találnak, találnak mást, ahonnan rendelnek. Nem lehet púp a hátadon tovább, sajnos most, MA lépned kell!
Bizalom nélkül vettél már valamit?
Szinte lehetetlen szerintem. Amikor üzletet kötsz akárkivel, bizalmat fektetsz belé, a termékébe. Az interneten is megvannak ennek a módszerei (azon kívül, hogy megtalálható vagy). Legyen arcod – igen képpel, névvel – címed, pontos és rendes elérhetősége a cégnek. Jól jöhet egy komoly garancia és kellenek ügyfél vélemények. Ezek építik a bizalmat a mai napig is. A telephely légi fotója és a szolgáltatásaid felsorolása rég nem!
Le kell cserélned végre a pénzzabáló hirdetéseidet
Értékeld újra, hogy mi mennyit ér! Szomorú, amikor azt látom, hogy szórólapozásra elkölt valaki 100.000-et, ami egyetlen impulzus és horribilis része a kukában köt ki, de a weboldal nem éri a felét sem neki. Ha tényleg jól hoz a szórólapod, a világért ne hagyd abba, de a 99% inkább megszokásból csinálja. Ez a tuti, ehhez ért. Hasonló a hirdető újságos hirdetés. Most ez kemény lesz:
Az mikrovállalkozók nagy része ott hirdet, ahonnan megkeresi őket egy jól értékesítő reklámügynök. Semmi köze a megtérüléshez, számításokhoz, mérésekhez. Lássuk be, ennek véget kell vetned, amikor hasonló áron 7-8x több aktív tömeget érhetsz el és konkrét érdeklődőket szerezhetsz tömegével!
Ennek véget kell vetned, amikor hasonló áron 7-8x több aktív tömeget érhetsz el…
Ötletelésből csak véletlenül születik jó eredmény…
Nem a családnak, kollégáknak, de még csak nem is a grafikusnak kell eldönteni, hogy mi legyen a…
- szlogened
- a szórólap szövege
- a weboldal kiemelt szövege
- a legfontosabb kulcsszavad, amire szeretnéd, hogy megtaláljanak
Erre vannak már könnyen elérhető mérések és tesztelési lehetőségek. Nem megyünk véletlenre, mert pár ezer forint segít megállapítani, hogy mi érdekli az vevőidet! Nem téged, vagy a céget… őket, akik végül bizalmat szavazatnak neked.
Az utolsó: „Csörögjön a kassza!”
Amikor megkérdezem, hogy mi a célja egy weboldalnak, szinte mindig ezt a választ kapom, hogy „csörögjön a kassza”. Érthető igény, kétségtelen. De ez nem végig és feltétlenül a weboldal feladata. Kell egy apróbb cél, amivel hurkot teszel a „vásárlód nyakára”. Nem azért, hogy megfojtsd, hanem hogy ott tudd finoman tartani a közeledben, amíg megérik benne a döntés. Úgy hívjuk ezt, hogy mikrokonverzió, vagy jobban szeretem azt az érthetőbb szót, hogy csali. Mutatok egy példát…
Ha én azt mondom egyből az elején ismeretlenül, hogy gyere el egy 3 órás tanácsadásra az irodámba, vagy hogy weboldalakat készítünk, hirdess velünk a Googleben, Facebookon, vagy kérd céges tréningünket, mert mi megtanítjuk a a weboldalad és az online jelenléted kezelni… stb. akkor kattintottál volna és megvetted volna azonnal??? Deeehogy, igaz?
Ehelyett adtam egy két oldalas igen hosszú cikket, amit teletömtem a tudásom fontos elemivel. Ingyen. Amivel bizalmat építhetek a szemedben. Ami segít valamiben neked. Csörögni fog a kassza? A végén lehet, de nem ez a cél egyből, mert egyszerűen nem menne.
Ráadásul nekem is el kell döntenem, le kell tesztelnem, hogy a célcsoportom vagy-e? Hajlandó voltál-e elolvasni a cikkem? …és innen léphetünk majd a kapcsolat következő lépcsőjére, hogy kérjek valamit én is tőled. Íme néhány példa:
- Írd meg hozzászólásban a véleményed nekem a cikk alatt, érdekel, mit gondolsz erről
- Jelentkezz egy 20 perces villámkonzira, ahol gyorsan felvázolhatod, hogy mivel foglalkozol és mik a legégetőbb kérdéseid a témában, amivel segíthetek
- Vedd meg készülő első könyvem elővételben, hogy még többet segíthessek a témában neked
- Gyere el egy Websiker Szemináriumra, ahol sok alapot helyreteszek a weboldalad kapcsán
- Oszd meg kérlek ismerős vállalkozó barátaiddal a cikket, ha úgy érzed, hogy segíthet nekik is
- Töltsd le az ingyenes ellenőrző listám arról, melyik 12 dolgot nem szabad manapság a weboldalból kihagyni
Ilyen pici célteljesülések elvárhatók, de nagyobb elsőre ritkán, vagy nagyon kevés embertől igen. Válts Te is szemléletet és mentsük meg a bizniszed! Ehhez kezdhetjük egy nem túl nagy elvárást támasztó kéréssel.
Töltsd le ingyenesen a 12 pontos ellenőrző listám, hogy…
a/ kiderítsd, mi maradt ki, ha már van weboldalad
b/ megtudd, mit tilos kihagyni, ha most tervezel weboldalt készíttetni
Klikk ide és tied: LISTA LETÖLTÉSE
Állj! Te – mint haladó szemléletű tulajdonos – nem csak azt tudod meg ezzel, hogy mit ne hagyj ki valóban, hanem mögé láthatsz kicsit a „receptnek”. Szóval klikk ide és vidd!
Ismerős csapdák. Én ráadásul rögtön 700 ezret dobtam el egy nem vevőszerző, de annak ígért webshopra. A többiről már tanultam és tökéletesen egyetértek. Viszont be kellett látnom, hogy fingom sincs a marketing gyakorlati oldaláról , és a közösségi hálós hirdetéseim olyanok voltak, mint az említett szórólapok.
Megértem Zsuzsa, hogy így érzed és gratulálok, mert ennek a felismerése és belátása megy a legtöbbünknek a legnehezebben. Köszönöm, hogy leírtad és üzenem: már jó helyen vagy 😉
Sziasztok! Csodálatos volt a cikk és a könyv is rendkívül hasznos. Megállás nélkül falom belőle a tanácsokat, a tréningek betervezve, a készülő weboldalammal kapcsolatban hamarosan biztosan találkozunk. Köszönöm előre is!
Köszönjük Réka a visszajelzést, várunk nagyon Téged!