Websiker tanácsok

Hogy szervezz nyereményjátékot, amivel Te is jól jársz?

A nyereményjáték hosszú évek óta az egyik legnépszerűbb marketing eszköz, sokan használják, hogy közösséget építsenek vagy új embereket érjenek el. Sokszor azonban kimarad néhány lépés, ami biztosítaná, hogy a játék kézzelfogható előnyt jelentsen a szervező számára is. Hiszen vállalkozóként kicsit más egy nyereményjáték, mint amit “játékosként” megszokhattál.
Nézzük, mik azok a szempontok, amiket figyelembe kell venned egy online nyereményjáték szervezése során, ha azt akarod, hogy Te is jól járj vele, ne csak a nyertes!

Ne csak lájkokat gyűjts!

Rengeteg nyereményjáték fut nap, mint nap a közösségi oldalakon, több ezer lájkolóval, sok száz megosztással, ami alapján felületes szemlélőként végtelenül sikeresnek ítélhetjük ezeket a játékokat. De gondoljunk csak bele, mit nyer egy vállalkozó, ha kizárólag lájkolókat vagy követőket gyűjt egy játékkal… Persze nagyobb lesz a közönsége, amiből következik, hogy vásárló is több lesz, de nem árt megnézni, hogy kikből áll ez a “tömeg”. A játékok ugyanis (főleg, ha “lájkold és oszd meg” típusúak) gyakran nem a számodra megfelelő célközönséget vonzzák, főleg ha olyan terméket ajánlasz fel díjként, ami bár népszerű, de semmi köze a vállalkozásodhoz. Biztos Te is láttál már ilyet, egy időben képtelenség volt 2-3 percet görgetni úgy, hogy ne jöjjön szembe egy iPhone sorsolós nyereményjáték.

Ha a Facebook-on indítasz nyereményjátékot, néhány dolgot tudnod kell…

Ha már a “lájkold és oszd meg” típusú játékoknál tartunk, fontos megállni és tisztázni egy-két dolgot. A Facebook-on ugyanis csak a szabályok betartásával indíthatsz nyereményjátékot, ha nem szeretnéd, hogy letiltsák az oldalad! De nem kell aggódnod, csak néhány egyszerű szabályról van szó és máris biztonságban érezheted magad.

A legfontosabb szabályok, amiket be kell tartanod, a következők:

  • Üzleti oldallal kell rendelkezned a játékhoz (bár vállalkozóként, ez biztosan van már)
  • Nem lehet a játékban való részvétel feltétele az oldal lájkolása, a poszt megosztása vagy mások megjelölése.
  • Mentesítened kell a Facebook-ot a felelősség alól – vagyis a felhívás szövegében szerepelnie kell, hogy a Facebook nem szervezője vagy támogatója a játéknak.
  • Rendelkezned kell egy játékszabályzattal – nyugi, semmi bonyolult! Csak írd össze, mi a játék menete, kik vehetnek részt benne, milyen feltéttelekkel, mit nyerhetnek, mikor és hogyan sorsolsz, hogy értesíted a nyertest.

De akkor mit csináljak?

Most, hogy tisztáztuk, mit nem érdemes csinálnod, nézzük, mi kell ahhoz, hogy valóban profitálj egy nyereményjátékból:

  • Tartsd be a szabályokat!
  • Gondold át ki is a célcsoportod, és olyan nyeremény ajánlj fel, ami valóban értékes számukra és a vállalkozásodhoz köthető!
  • A játék során ne csak lájkolókat vagy követőket gyűjts, hanem e-mail címeket is, hogy később is elérhesd őket.
  • Folyamatosan kommunikálj! Valószínűleg megérkeznek majd a hitetlenkedők vagy a rosszindulatú hozzászólók is, de ne ijedj meg! Tartsd szem előtt, hogy ha megfelelően kezeled őket, az mások szemében is szimpatikussá tehet és növeli a hitelességed.

Nem az a fontos, hogy kié lesz a fődíj…

Megszokhattad, hogy legyen szó bármilyen játékról, a legnagyobb figyelmet a nyertes kapja, ezért a cél is általában ez, megnyerni.
Vállalkozóként viszont másképp kell látnod ezeket a helyzeteket. Számunkra ilyenkor nem a nyertes a legfontosabb. Persze, örülünk neki, de nem érte csináljuk. Sokkal inkább az adatbázisért, amit egy ilyen játék során gyűjthetsz és a közösségért, amit építhetsz belőle.

Hogyan? Megfelelő és folyamatos, aktív jelenléttel, kommunikációval. A játék végeztével, a sorsolás után küldhetsz nekik egy “sajnálom, most nem Te nyertél, de itt egy -20%-os kupon az első vásárlásodhoz” típusú e-mailt, és meglátod, jó aránnyal születnek belőle vásárlások.
De akkor sem kell aggódnod és a kukába dobnod a nyereményjátékot, mint marketing eszközt, ha nem özönlenek azonnal a vásárlások. Ne feltétlenül azonnali eredményeket várj el, lásd benne a lehetőséget, hogy mit adhat Neked egy olyan adatbázis vagy közösség, melynek tagjai egytől egyig a terméked / szolgáltatásod iránt érdeklődő emberek.

Biztosra mennél? Segítünk!

Ha most, hogy tisztább képet kaptál a nyereményjátékokról, szeretnéd inkább profikra bízni vagy csak segítséget kérnél a lebonyolításában, írj nekünk!

  • Add meg a keresztneved...
  • Olyan címet adj meg, amit gyakran olvasol, hogy válaszolhassak...
  • Írd meg itt és megkapom e-mailben azonnal!
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
Hevesi-Tóth Szandra
Hevesi-Tóth Szandra vagyok, marketing szövegíró és tartalommarketing szakértő. Két diplomát szereztem PR és marketing kommunikációból és tulajdonképpen mindig is írással foglalkoztam. Írtam novellát, PR cikket, blogot, hírlevelet, sajtóközleményt, weboldalak és marketing anyagok szövegét. Abban segítek a vállalkozóknak és a Websiker Ügynökség ügyfeleinek, hogy az online felületeiket olyan tartalommal töltsék meg, ami nem csak a márkájukat építi, hanem új érdeklődőket is hoz.

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601

Adataid nálunk teljesen biztonságban lesznek! >>> Weboldalunkon a látogató élményének javításához ezt segítő "sütiket" használunk, ha engedélyezed. Amennyiben nem, sajnos nem mindent tekinthetsz meg az oldalon. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás