A nyereményjáték hosszú évek óta az egyik legnépszerűbb marketing eszköz, sokan használják, hogy közösséget építsenek vagy új embereket érjenek el. Sokszor azonban kimarad néhány lépés, ami biztosítaná, hogy a játék kézzelfogható előnyt jelentsen a szervező számára is. Hiszen vállalkozóként kicsit más egy nyereményjáték, mint amit “játékosként” megszokhattál.
Nézzük, mik azok a szempontok, amiket figyelembe kell venned egy online nyereményjáték szervezése során, ha azt akarod, hogy Te is jól járj vele, ne csak a nyertes!
Ne csak lájkokat gyűjts!
Rengeteg nyereményjáték fut nap, mint nap a közösségi oldalakon, több ezer lájkolóval, sok száz megosztással, ami alapján felületes szemlélőként végtelenül sikeresnek ítélhetjük ezeket a játékokat. De gondoljunk csak bele, mit nyer egy vállalkozó, ha kizárólag lájkolókat vagy követőket gyűjt egy játékkal… Persze nagyobb lesz a közönsége, amiből következik, hogy vásárló is több lesz, de nem árt megnézni, hogy kikből áll ez a “tömeg”. A játékok ugyanis (főleg, ha “lájkold és oszd meg” típusúak) gyakran nem a számodra megfelelő célközönséget vonzzák, főleg ha olyan terméket ajánlasz fel díjként, ami bár népszerű, de semmi köze a vállalkozásodhoz. Biztos Te is láttál már ilyet, egy időben képtelenség volt 2-3 percet görgetni úgy, hogy ne jöjjön szembe egy iPhone sorsolós nyereményjáték.
Ha a Facebook-on indítasz nyereményjátékot, néhány dolgot tudnod kell…
Ha már a “lájkold és oszd meg” típusú játékoknál tartunk, fontos megállni és tisztázni egy-két dolgot. A Facebook-on ugyanis csak a szabályok betartásával indíthatsz nyereményjátékot, ha nem szeretnéd, hogy letiltsák az oldalad! De nem kell aggódnod, csak néhány egyszerű szabályról van szó és máris biztonságban érezheted magad.
A legfontosabb szabályok, amiket be kell tartanod, a következők:
- Üzleti oldallal kell rendelkezned a játékhoz (bár vállalkozóként, ez biztosan van már)
- Nem lehet a játékban való részvétel feltétele az oldal lájkolása, a poszt megosztása vagy mások megjelölése.
- Mentesítened kell a Facebook-ot a felelősség alól – vagyis a felhívás szövegében szerepelnie kell, hogy a Facebook nem szervezője vagy támogatója a játéknak.
- Rendelkezned kell egy játékszabályzattal – nyugi, semmi bonyolult! Csak írd össze, mi a játék menete, kik vehetnek részt benne, milyen feltéttelekkel, mit nyerhetnek, mikor és hogyan sorsolsz, hogy értesíted a nyertest.
De akkor mit csináljak?
Most, hogy tisztáztuk, mit nem érdemes csinálnod, nézzük, mi kell ahhoz, hogy valóban profitálj egy nyereményjátékból:
- Tartsd be a szabályokat!
- Gondold át ki is a célcsoportod, és olyan nyeremény ajánlj fel, ami valóban értékes számukra és a vállalkozásodhoz köthető!
- A játék során ne csak lájkolókat vagy követőket gyűjts, hanem e-mail címeket is, hogy később is elérhesd őket.
- Folyamatosan kommunikálj! Valószínűleg megérkeznek majd a hitetlenkedők vagy a rosszindulatú hozzászólók is, de ne ijedj meg! Tartsd szem előtt, hogy ha megfelelően kezeled őket, az mások szemében is szimpatikussá tehet és növeli a hitelességed.
Nem az a fontos, hogy kié lesz a fődíj…
Megszokhattad, hogy legyen szó bármilyen játékról, a legnagyobb figyelmet a nyertes kapja, ezért a cél is általában ez, megnyerni.
Vállalkozóként viszont másképp kell látnod ezeket a helyzeteket. Számunkra ilyenkor nem a nyertes a legfontosabb. Persze, örülünk neki, de nem érte csináljuk. Sokkal inkább az adatbázisért, amit egy ilyen játék során gyűjthetsz és a közösségért, amit építhetsz belőle.
Hogyan? Megfelelő és folyamatos, aktív jelenléttel, kommunikációval. A játék végeztével, a sorsolás után küldhetsz nekik egy “sajnálom, most nem Te nyertél, de itt egy -20%-os kupon az első vásárlásodhoz” típusú e-mailt, és meglátod, jó aránnyal születnek belőle vásárlások.
De akkor sem kell aggódnod és a kukába dobnod a nyereményjátékot, mint marketing eszközt, ha nem özönlenek azonnal a vásárlások. Ne feltétlenül azonnali eredményeket várj el, lásd benne a lehetőséget, hogy mit adhat Neked egy olyan adatbázis vagy közösség, melynek tagjai egytől egyig a terméked / szolgáltatásod iránt érdeklődő emberek.
Biztosra mennél? Segítünk!
Ha most, hogy tisztább képet kaptál a nyereményjátékokról, szeretnéd inkább profikra bízni vagy csak segítséget kérnél a lebonyolításában, írj nekünk!