Websiker tanácsok

Erre figyelj, mielőtt lecseréled a weboldalad

Előfordulhat, hogy egy idő után úgy érzed, semmit nem hozott a konyhára a weboldalad, már nem is tetszik annyira, mint mikor elkészült, ezért inkább csináltatnál egy újat.
Van azonban néhány szempont, amit érdemes átgondolnod, mielőtt lecseréled a weboldalad.

Lehet, hogy teljesen felesleges kiadásoktól kíméled meg magad, ha végiggondolod ezeket a dolgokat, mielőtt döntesz.

“Még egy új ügyfelet se hozott az oldalam”

A leggyakrabban erre panaszkodnak a weboldal tulajdonosok, hogy nem hoz elég vevőt, nem jönnek az érdeklődők.
A helyzet az, hogy olyan weboldalt nem fogsz kapni, ami 0 befektetett munkával, a Te közreműködésed nélkül futószalagon szállítja Neked az új ügyfeleket. Ez elég jól hangzik, de azért a valóságban ez nem ilyen egyszerű.

Ahhoz, hogy az elkészült weboldalad eljusson a célközönségedhez, szükséges a folyamatos kommunikáció és az aktív jelenlét a közösségi médiában, ahonnan az oldaladra terelheted a követőidet. Enélkül ugyanis olyan, mintha csináltattál volna egy szép szórólapot, rajta a legjobb ajánlatoddal, de terjesztés helyett inkább felraktad a polcra otthon. Néha gyönyörködsz benne, de a valós célját nem tudja elérni.

Hogy érheted el a közönséged a weboldaladdal?

Ennek egyik remek eszköze, ha megosztod a blogodra írt cikkeidet. Ez egyébként a Google szemében is piros pont, ugyanis azok az oldalak, amik gyakran frissülnek új tartalommal, előnyt élveznek a keresőben. Különösen akkor ha ez a tartalom aktivitást vált ki, például hozzászólnak az olvasók.

Az, hogy az olvasókból vevők legyenek nem megy varázsütésre. Nem egy hét, még csak nem is egy hónap alatt történik. Sokan szeretnének azonnal eladni, átugorva ezzel a PR-marketing-értékesítés folyamat első két lépését, de nem lesz az eladás eredményes, ha nem mész végig ezen a folyamaton.

Sajnos ezt nem lehet megspórolni, de ha őszinték akarunk lenni, nem is érdemes. Hiszen ha kellő figyelmet fordítasz a PR kommunikációdra, a személyes márkád építésére, az ügyfelek szinte maguktól jönnek majd és sokkal könnyebb lesz az értékesítés.

Ha gyorsabb eredményeket szeretnél, nem hagyhatod ki az online hirdetéseket akár a Facebook-on, akár a Google-ben. Szánj rá egy bizonyos összeget havonta, legalább 3-4 hónapig és figyeld az eredményeket. Látni fogod, melyik tartalom lesz népszerűbb, milyen téma érdekli jobban az embereket és ennek megfelelően tudod alakítani a kommunikációd.

Tényleg nem működik vagy csak nem próbáltad ki?

Hiszen honnan is tudhatnád, hogy nem jó a weboldalad, ha nem próbáltad ki, nem tesztelted le, mit szól hozzá a célcsoportod? Kellő számú adat hiányában, nehéz lesz ítéletet mondani. Épp ezért fontos, hogy legyenek méréseid és mindig a visszajelzések, konkrét adatok és eredmények tükrében változtass.

Ha nem adod meg az esélyt, nem juttatod el az emberekhez a weboldalad, az pont olyan, mintha nyitnál egy gyönyörű kávézót egy nagyváros eldugott kis utcájában és nem szólnál róla senkinek: néhányan betévednek maguktól, de abból nem fogsz megélni.

Legyen folyamat!

Akár a meglévő weboldalad szeretnéd kicsit átalakítani, akár úgy döntesz, hogy újat csináltatsz, a legfontosabb dolog, amit szem előtt kell tartanod a folyamat, amin keresztül az érdeklődőből ügyfél lesz.

Annak a weboldalnak, ami nem használ kidolgozott folyamatokat, nem összehangolt lépések sorozatára épül, nincs mögötte átgondolt stratégia, nem sok értelme van. Legalábbis a hozzá fűzött reményeket nem fogja beváltani, Te pedig ismét csalódott leszel és tovább állsz, bízva egy harmadik, majd egy negyedik weboldalkészítőben…. de ugye kitalálod, mi lesz a sztori vége? Pontosan. Ha az alapok nincsenek rendben és nem használd ki a weboldaladban rejlő lehetőségeket, sosem leszel elégedett.

Jól jönne egy külső nézőpont, mielőtt döntenél?

Ha elbizonytalanodtál és nem vagy benne biztos, hogy tényleg cserére szorul a weboldalad vagy csak némi ráncfelvarrás szükséges, esetleg kimaradt pár lépés, írj nekünk az űrlapon keresztül és szívesen segítünk, mielőtt döntenél!

Ha pedig szeretnél többet tudni a weboldalkészítés buktatóiról és azokról a dolgokról, amik igazán sikeressé tehetik a weboldalad, rendeld meg a Protifáló weboldal, pénzkidobás nélkül című könyvet ide kattintva!

  • Add meg a keresztneved...
  • Olyan címet adj meg, amit gyakran olvasol, hogy válaszolhassak...
  • Írd meg itt és megkapom e-mailben azonnal!
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
Hevesi-Tóth Szandra
Hevesi-Tóth Szandra vagyok, marketing szövegíró és tartalommarketing szakértő. Két diplomát szereztem PR és marketing kommunikációból és tulajdonképpen mindig is írással foglalkoztam. Írtam novellát, PR cikket, blogot, hírlevelet, sajtóközleményt, weboldalak és marketing anyagok szövegét. Abban segítek a vállalkozóknak és a Websiker Ügynökség ügyfeleinek, hogy az online felületeiket olyan tartalommal töltsék meg, ami nem csak a márkájukat építi, hanem új érdeklődőket is hoz.

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601

Adataid nálunk teljesen biztonságban lesznek! >>> Weboldalunkon a látogató élményének javításához ezt segítő "sütiket" használunk, ha engedélyezed. Amennyiben nem, sajnos nem mindent tekinthetsz meg az oldalon. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás