
1. – „Csináld magad online marketing” típus:
2. – „Nekem fontosabb dolgom is van” típus:
3. – „Nincs mese, az online marketinget érteni kell” típus:
hasonlít az előző – B típusra, de rájött már, hogy nem hagyhatja kontroll nélkül a dolgokat. Belenéz időnként a statisztikákba, képzi magát, megkérdez a webesén kívül más szakembereket is. Ha kell, többször szolgáltatót vált és nem csak az ár alapján dönt, hanem érdeklik az eredmények. Ha sikertelen, nem adja fel, keres egy újabb módszert. Eljár online marketing tréningekre, képzésekre, szemináriumokra. Két altípusba sorolhatók ők is: Az első nem tartja időpocsékolásnak, mert megvalósít mindig valamit! Tudja, hogy érdemes időt szakítani ezekre a napokra, hogy akár csak 1 értékes mondatot is elcsípjen, vagy hogy egy újabb ígéretes kapcsolatot szerezzen. A második az életérzést és a közösség pozitív erejét élvezi. Nem mindig valósít meg valamit és talán néha kritikus is kicsit. De érzi, hogy jót tesz neki és ha beesik egy egy briliáns ötlet, akkor máris hívja a webesét, hogy csinálja meg.
+1 – „Ugyan már, kinek van erre …bla…” – típus:
egyszerűen nem vesz tudomást az online marketing lehetőségekről. Még vannak vevői és „nem hiszi” hogy ez megváltozna. Jellemzően akkor kezd el kapkodni, ha valaki a területére érkezik és elkezdi jól csinálni az internetes vevőszerzést és elszipkázza az ő vevőit is. De általában ez a típus ilyenkor is inkább legyint, és a körülményeket teszi felelőssé (azért mert ő olcsóbb… mert illegálisan csinálja… mert ismeretsége van… stb.). Nincs weboldala, ő utálja a fészbukot is, mert az csak a ráérősök játéka és különben is pénzkidobás minden modern dolog. Jellemzően azért még a helyi kábeltévén hirdet, mert azt megszokta és néha szórólapozik kicsit, amikor baj van, de azt is maga dobja össze szövegszerkesztővel és kinyomtatja az irodában / boltban.
Sajnos, még mindig a +1 -es típus van túlerőben, de nem reménytelen a helyzet.
Egyre több vállalkozó fektet hangsúlyt az internetes megjelenésére és azt lehet mondani, hogy gyarapodik a helyesen marketingezők száma évről évre. Sőt… egy szűkebb réteg kifejezetten „hivatásos marketingeseket” megszégyenítő attitűddel és eredményességgel csinálják online marketingjüket. MesterElme csoportot alakítanak, vagy csatlakoznak egyhez és kiveszik az iparáguk adta lehetőségeket és nyereséget az internetből.
De tényleg mindenkinek ezt kéne csinálni?
Szerencsére van néhány +1-es, akinek elege lesz és átlép az 1.-es szintre és csatlakozik a haladó szemléletű vállalkozó réteghez. Amikor ott megreked, kiszervezi – 2-es lesz – és hagyja, hogy más csinálja neki az online marketing feladatokat. Itt még párszor pórul jár és elismeri: „Nincs mese, az online marketinget nekem is érteni kell.”
Elkezd érdekelődni az eredmények iránt és végül 3-as lesz belőle. Ott pedig eldől, hogy csak a közösség dobja fel, vagy igazi megvalósító marketinges vállalkozó lesz. A végső következtetésem annyi, hogy nem teheti meg egy vállalkozó manapság, hogy semmit sem tud az online marketing megjelenéséről. Tudnod kell tehát neked is pár dolgot, hogy:
- meg tudd különböztetni a „szakértőt” az álguruktól
- tudd, hogy mikor, kitől és mit rendelj meg
- ne verhessenek át olyan marketinggel foglalkozó cégek, akik csak 2 leckével járnak előtted
- ellenőrizni tudd, ha valakinek valamilyen munkát kiszervezel
- ne kelljen apró weboldalas teendőkre heteket várni és fejlesztőknek könyörögni
- vagy akár meg tudd magadnak is csinálni, ha valami sürgősen kell
Kihagytam valakit? Te melyik típus lehetsz?
Írd meg hozzászólásban a véleményed, a történeted, és nézz ki az ONLINE MARKETING TRÉNINGEK menüpontunkban egy típusodnak megfelelő szintű képzést! Ajánlom figyelmedbe Díjmentes Websiker Napunkat, ahol képbe kerülhetsz egy nyereséges weboldal körüli teendőkkel.
Összességében pedig elmondható, hogy a 3-as szinten vannak az igazi eredmények. Ahogy nem engedheti meg magának egy vállalkozó, hogy ne értse, mi történik a könyvelésében, vagy ne tudjon a friss szabályokról, rendeletekről, úgy az online marketinget is be kell illeszteni a vállalkozása vérkeringésébe. A nem ismerete, vagy figyelmen kívül hagyása sajnos végzetes lehet egy kisvállalkozás életében.