A felmérések rengeteget segíthetnek abban, hogy a megfelelő szavakkal írd meg utána a weboldalad szövegét. De ugyanilyen felméréseket használhatsz egy szórólap szövegezése, vagy egy szlogen kitalálása előtt is.
Ráadásul nem is nehéz… sőt, pont az egyszerűségében rejlik a kulcs.
Fontos azonban, hogy…
- ne bonyolítsd túl,
- ne kérdezz választékos kifejezéssel,
- ne kérdezz túl sokat egyszerre
- ne kérdezz úgy, hogy rávezeted egy válaszra
…és ami a legfontosabb: nagyon figyelj a válaszra és ne változtasd meg soha a kapott választ! Ha azt mondja a válaszadó, hogy „érthetetlen”, akkor ne kérdezz vissza, vagy ne azt írd fel, hogy „tehát úgy érted, hogy nem érthető” – mert nem azt a szót használta. Ha megváltoztatod azt, ahogy a célcsoport beszél a termékedről, akkor hiába csinálsz felmérést.
Mik lehetnek a kérdések?
Tegyük fel, hogy sportruhát árul valaki és az érdekli, hogyan szólítsa meg a sportolókat? A kérdések:
– Mit szeretsz egy sportruhában?
vagy kérdezheted azt is:
– Milyen szempontok szerint választasz sportruházatot magadnak?
Az elsőre a kényelmes, rugalmas, nedvszívó, észrevétlen…stb. válaszok várhatók, míg a másodikra az anyag, márkája, ára…stb. alapján választok – típusú válaszok várhatók.
– Mit utálsz egy sportruhában?
Ha egyből érteni akarja, mondani fogja, hogy: ha szúr, kényelmetlen, nem lélegzik… stb. de páran nem akarják valamiért feldolgozni és azt mondják majd: „semmit, a sportolás jó dolog, mit utálnék benne”
Ilyenkor segíts annyival, hogy „Oké, ezt én is így gondolom, de milyen lenne az a ruha, amivel elégedetlen vagy? Mit tapasztalnál sportolás közben? Mi bosszantana?”
Érdekes kérdés lehet, ha ki akarod deríteni az árat. Soha ne kérdezz olyat, hogy „Mennyit adnál érte?” Ezzel azonnal megtudod, mi a legalacsonyabb ár, amennyit adni akar érte 🙂 Helyette jobb így kérdezni:
– Szerinted mennyiért fogjuk árulni ezt a terméket?
Ezzel a felső lélektani határát deríted ki egy adott termékkel kapcsolatban, amennyiért bízik benne, hogy meg lehet majd kapni, vagy elmondja, mennyiért látta valahol.
Pontosan azt írd le, amit a vevő mond! Aztán összesítsd a válaszokat, nézd meg mely szavakat mondták többen is és válogass belőle össze 15-öt. Utána ezeket lehet felhasználni a szövegedben úgy például, hogy:
Mi is imádunk sportolni ezért tudjuk milyen fontos, hogy kényelmes, rugalmas és nedvszívó ruhában fogjunk hozzá kedvenc mozgásunkhoz, mégis azt tapasztaltuk, hogy tele a piac olyan anyagokból készült sportruhákkal, ami szúr, nem lélegzik és csak kínszenvedés benne sportolni. Ezért hoztuk létre a Kényelmes SportRuci Webáruházat, ahol kizárólag olyan termékeket forgalmazunk, amelyek észrevétlenül teszik a dolgukat és öröm benne a kedvenc sportunknak hódolni.
…csak hogy egy gyors példát mondjak. Menni fog?
Adj valamit cserébe!
A kérdőívek kitöltési hajlandósága mindig nagyobb, ha kap érte cserébe valamit: kupont, egy belépő, olcsó terméket, nyakba akasztós kulcstartót sportoláshoz, vagy nyerhetnek valamit a válaszadók. De cserét kell adnod az idejéért és ha jól csinálod, még adatbázist is építhetsz belőle.
Jól jönne egy kis segítség?
Ha bármi kérdésed van, írj bizalommal itt a kérdőív segítségével!
Az adatvédelmi nyilatkozat ITT tekinthető meg.