Websiker tanácsok

2 lehetőséged van az online marketingben – de mindkét esetben 1 dolog szinte elkerülhetetlen

ÉREZTED MÁR EZT… …amikor valamit módosítani kellene a weboldalon?

„Mi a következő lépés Richárd?” – szokták kérdezni az ügyfeleim, amikor elkészül a weboldaluk. Tudod hányszor válaszoltam erre a kérdésre már? Az a helyzet, hogy a legtöbben amikor kész vannak egy weboldallal, elégedetten hátradőlnek, mondván: „Jöhetnek a vevők!”
VIGYÁZZ, ÁTVERÉS! – sajnos ez nem így megy! Egyszerűen nem így működik! Két lehetőséged van, hogy beinduljon az online marketing gépezet és elkezdjen profitot hozni a weboldalad, de ehhez előbb kell még valami. Érdekel, mi az, ami nem hiányozhat sosem?

Online Marketing kiszervezés

„Csinálja meg az, aki ehhez ért. Nekem nem ezzel kell foglalkozni, megbízok valakit, kifizetem és legyen jó. Ennyi.” – szokták mondani egyes ügyfeleim. Ez az egyik lehetőséged tehát. Meg is értem teljesen és bevallom, én is vagyok így sok dologgal: a könyveléssel, a fűnyírással, az olajcserével… stb. Nekem sokkal jobb, ha a számítógép előtt ülök és azt csinálom, amihez értek. A vevőimnek meg talán éppen olajat kell cserélni, vagy könyvelni, esetleg ruhákat eladni, vagy pizzát sütni… nem pedig az online marketingjüket masszírozni.

megbízok valakit, kifizetem és legyen jó. Ennyi.

„megbízok valakit, kifizetem és legyen jó. Ennyi.”

Megcsináljuk házon belül, nekünk nem kell külön Online Marketinges

„Itt van a pultban egész nap az alkalmazott, amikor nincs vevő, ő is el tud Facebookozni… nem kell ahhoz horror áron marketinges… hát úgy is egész nap a telefonját nyomkodja” – gondolja egy-egy vállalkozó. Nem biztos, hogy nem helyesen amúgy, mert már láttam jó példát erre.

„Nem tudok én havonta tíz- meg száz-ezereket kifizetni ilyesmire. Megcsinálom magam és még jobb is lesz” – vallja egy másik réteg és igen becsülöm őket, mert tudom, mi munka a napi feladatok után, előtte, vagy közben leülni a géphez és kiagyalni egy hírlevelet… egy új posztot a bloghoz, vagy feltölteni az új termékeket, válaszolni a kérdésekre… stb.

Szóval a házon belüli megoldásoknak is sok ügyfelem híve. Különösen a kezdő vállalkozók, akik még várnak az első bevételekre és nem éppen korlátlanok a lehetőségeik.
Működhet is mindkét verzió, ha helyén van 1, azaz egyetlen dolog: Ha nem az időd akarod pazarolni egyik esetben sem, akkor muszáj kicsit értened, hogy…

  • milyen lehetőségeid vannak az online marketingben?
  • milyen ingyenes / fizetős eszközök állnak rendelkezésre?
  • ezeknek mik az alapszabályai, amit ismerni kell?
  • hogyan számíthatsz jó vagy inkább kiváló eredményre?
  • milyen kapcsolatban vannak egymással ezek az eszközök?
  • melyiket nem szabad véletlenül sem kihagyni?
  • melyiket milyen sorrendben érdemes a gépezetedbe beépíteni?

…és sorolhatnám még a kérdéseket. Szóval ahhoz, hogy értsd, kell vele egy kicsit foglalkozni… kicsit bele kell tanulni, mert különben kiszolgáltatott leszel.

kicsit bele kell tanulni, mert különben kiszolgáltatott leszel

„kicsit bele kell tanulni, mert különben kiszolgáltatott leszel”

Ha magad csinálod az online marketinget, túl sokba kerülhet – időben – amíg a saját károdon tanulod meg, hogy mit lehet és mit nem. Nem beszélve nagyobb bakikról, aminek nagyobb következményei is lehetnek annál, hogy elment egy kis plusz idő vele. A legrosszabb pedig, hogy sokszor észre sem veszed, mert nem tudod, mit kell figyelned. Nem az az igazán nagy összeg, amit foglalkozol vele, hanem amit addig nem keresel meg, amíg kísérletezel!

Az egyik ügyfelem például azzal, hogy nem tudta, mely mutatókat érdemes a weboldala analitikájában megfigyelni, eldobta a jó vevőinek egy nagy részét, mert kikapcsolta a weboldal leghatékonyabb elemeit – mondván, hogy az „neki nem tetszik ott”.

Ha kiszervezed az online marketinget, akkor pedig tudnod kell, hogy mit várhatsz el egy külsős szakembertől. Az év elején konzultáltam egy céggel, akit kitiltott a Google a keresőjéből egy buta baki miatt, amit a keresőoptimalizáló cég követett el. Konkrétan megrendelőktől és súlyos összegektől estek el! Ne gondold, hogy nem fordulhat elő veled, nekik sem a szomszéd gimnazista kezelte, hanem egy komolynak tűnő és nem is olcsó céget bíztak meg vele!

„De hát nem nekem kell mindenhez értenem”

– mondhatod most elképedve. Én is így voltam az első könyvelőmmel. Van egy „szakemberem”, nem kell nekem a könyveléshez is értenem. – gondoltam. 7 számjegyű problémákat kellett orvosolnom e-miatt. Egyszerűen tájékozatlan voltam és hiszékeny. Sajnos az olajcseréhez is kell egy kis utánajárás, ha nem akarod, hogy megvezessenek és a fűnyírásnál is kontrollálni kell a megbízott embert. Legalább is látnod kell a munkájában, ha valami hiányosság van benne, vagy úgy kezd hozzá, ahogy veszélyes.

Szóval akár magad csinálod, akár kiszervezed, egy kis rálátás mindenképpen kell

Azt javaslom, hogy ásd bele magad az online marketing lehetőségekbe legalább annyira, amennyire neked szükséges. Annyira, hogy…

  • ne kövess el szarvashibákat, ha te csinálod
  • összerakd a fejedben a fontos lépéseket
  • értsd azt, hogy mit rendelsz meg egy külsőstől
  • senki se vezethessen meg!

Eldöntöttem, hogy már nem csak annak akarok segíteni, akik velem csináltatnak weboldalt, mert sokkal komolyabb lett a misszióm ennél. Szeretném, hogy sokkal több magyar vállalkozó tudja meg, mit kell tennie, ha szeretne a weboldalával több embert elérni. Ha szeretne a vállalkozásában az internet hatásaként valóban több profitot előállítani.

Ezért csináltam inkább egy olyan előadást, ahol elmondhatom a választ. Nem csak ügyfeleimnek… bárkinek, akit érdekel!
Így született meg a Websiker Szeminárium, ami egy belépő szintű előadás, de tisztába teszi, hogy mire van vállalkozóként szükséged egy hatástöbbszöröző internetes megjelenéshez. Kattints ide és nézd meg, miről szól ez a rendezvény és hogyan segíthet neked!

Temesvári Richárd
tanulói szerint a "legérthetőbb magyar Online Marketing tréner", független tanácsadó, a profitáló internetes megjelenés szakértőjeA Profitáló Internetes Megjelenés Készítő Oktatóanyag megálmodója és a Websiker Ügynökség alapító tulajdonosa. 20+ éve foglalkozik weboldalakkal és online marketinggel, több ezer vállalkozót, értékesítőt képezett élő rendezvényeken 10-től az 1100 fős konferenciáig. Visszatérő meghívott előadója például az ELTE – létesítmény üzemeltetői karának; Kasza Tamás – lezárási specialistának; a Vitaking szakmai napoknak; a Könyv Konferenciának; Online Marketing Summitnak... stb. 3 sikerkönyvet is írt a témában és társszerzője több sikeres online marketing és értékesítés témájú könyvnek. Több mint 3500 weboldal elkészülésében / felújításában segített, ügyfelei bevételei átlépték már bőven az 1 milliárd forintot internetes megjelenéseik révén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601