Ha semmit sem tesztel le egy vállalkozó, amivel reklámoz, horribilis összegeket pazarolhat el rosszul. Mondok pár példát:
„Kéne egy szórólap” – mondja, és már össze is üt egyet a szövegszerkesztőben, vagy kiadja valakinek a feladatot. Az első verzió, ami neki tetszik, mehet nyomtatásba és kiszórásra. Téma letudva…
„Felmatricázzuk az autót” – gondolja, és már rohan is a reklám-dekoroshoz, hogy mit írjon rá, vagy esetleg vele együtt kitalál egy látványos dizájnt, meg valami szöveget. Mi a cél? Hogy elégedetten hátradőlhessen – „Igen, ez így szép lett… megy a cégemhez”
Ugyanígy csináltat weboldalt, adwords hirdetést, Facebook kampányt… – és ha nem hoz bevételt, leállíttatja és elkönyveli: „mi próbáltuk, nem jött be”
Hogyan lehet akkor kevesebb pénzt kidobálni az ablakon ilyesmire?
Mindig van egy jobb verzió…
…ezért mindig csinálj pár variációt egy anyagból, mielőtt élesben kiteszed. Az interneten viszonylag gyorsan és könnyen össze lehet hasonlítani több változatot is valamiből.
– Mielőtt 100-400 ezerért felmatricázzák az autód, amit évekig használsz, teszteld le, mire kapják fel az emberek a fejüket (nem, sajnos nem arra, amire te! – te sokkal okosabban látod a területed, mint a lehetséges vevők)
– Mielőtt 30.000 szórólapot elkészítesz, derítsd ki, hogy melyik címsor működik a legjobban – utána nyomtattasd ki, mert azon már nem tudsz változtatni
– Ha online hirdetést csinálsz, akkor pedig végképp nem érheted be 1 verzióval, hiszen néhány kattintás többfélét csinálni belőle és megnézni mi működik – figyeld majd meg, hogy hány féle verziót látsz a Websiker Szeminárium reklámjából, amikor promózom.
Tudod, én hogy jártam?
Amikor a könyvem még csak írtam, máris 3 különböző borítótervvel reklámoztam az interneten és megnéztem, melyiket veszik meg a legolcsóbban!!! Nem az érdekelt, melyik tetszik nekem. Nem az érdekelt, melyik tetszik a legjobban a kollégáknak, anyukámnak vagy a régi ügyfeleknek! Melyik verziót tudom a legkevesebb hirdetésből a legtöbb emberhez eljuttatni. Ez érdekel kizárólag!
Kapaszkodj!
A nyertes és a leggyengébb verzió között 1700 forint különbség volt, amennyit egyetlen vevőért fizettem. Ha az első verziót csinálom csak meg a reklámból, minden eladott könyvnek 1700 forinttal növelem a kiadását ahhoz képest, amennyi muszáj lett volna! 1000 könyvnél szorozd csak be, mennyit buktam volna! Megengedhetetlen pazarlás, nem?
A Websiker Szemináriumon bemutatok jó pár ilyen saját példát, amit magyar kisvállalkozókkal tapasztaltam a 17 éves pályafutásom alatt. Az okos más kárán tanul! Gyere el Te is és tudd meg, hogy csináld ezentúl profin a reklámjaid: 4. Websiker Szeminárium regisztráció itt!