Hogyan tudnál olcsóbban vevőket szerezni?

Érdekel, hogyan tudnál olcsóbban vevőket szerezni?

A vevőinket – akármilyen furcsán hangzik – „megvásároljuk” magunknak. Te mivel fizetsz érte?

Az egyik lehetőség, hogy fizetsz a hirdetésekért, weboldalért, plakátokért, újságban való reklámokért… stb. – tehát pénzért veszed a vevőidet. A 2. lehetőség, hogy ingyenes eszközöket választasz, ami inkább munkával jár: Facebookon posztolsz, blogot írsz, hírlevelezel… stb. Ilyenkor az időddel fizetsz!

Ha most azt gondolod, hogy semmivel sem fizetsz, akkor is fizetsz. Amikor vársz a vevőre, hogy véletlenül rádtaláljon, az is pénzbe kerül… ráadásul sokszor a legtöbbe, mert az a legnagyobb pénz, amit addig nem keresel meg!

Az interneten keresnek a Te vevőid is, csak tudnod kell, hogyan használd ki a lehetőségeidet és hogyan kaparintsd meg őket a konkurenciád előtt. Adhatok pár tippet?

az interneten ott vannak a Te vevőid is, csak tudnod kell, hogyan használd ki az online marketing lehetőségeidet. Adhatok pár tippet? 

Van 3 orbitális online marketing hiba, amit a vállalkozók háromnegyede elkövet maga ellen…

1. Nem tudja, hogy melyik a legjobb verzió…

…azaz semmit sem tesztel. „Kéne egy szórólap”mondja, és már össze is üt egyet a szövegszerkesztőben, vagy kiadja valakinek a feladatot. Az első verzió, ami neki tetszik, mehet nyomtatásba és kiszórásra. Téma letudva…
„Felmatricázzuk az autót” – gondolja, és már rohan is a reklám-dekoroshoz, hogy mit írjon rá, vagy esetleg vele együtt kitalál egy látványos dizájnt, meg valami szöveget. Mi a cél? Hogy elégedetten hátradőlhessen – „Igen, ez így szép lett… megy a cégemhez”

Ugyanígy csináltat weboldalt, adwords hirdetést, Facebook kampányt… – és ha nem hoz bevételt, leállíttatja és elkönyveli: „mi próbáltuk, nem jött be”

Tanulj más hibájából!

…és mindig csinálj pár verziót egy anyagból, mielőtt élesben kiteszed. Az interneten viszonylag gyorsan és könnyen ki lehet próbálni több verziót valamiből.
– Mielőtt 100-400 ezerért felmatricázzák az autód, amit évekig használsz, teszteltesd le
– Mielőtt 30.000 szórólapot elkészítesz, derítsd ki, hogy melyik cím működik a legjobban
– Ha online hirdetést csinálsz, akkor pedig végképp nem érheted be 1 verzióval, hiszen néhány kattintás többfélét csinálni belőle és megnézni mi működik.

Tudod, én hogy jártam?

Szuper... szóval Te is szeretnél egy hatékony weboldalt...

3 különböző borítótervvel reklámoztam az interneten és megnéztem, melyiket veszik meg a legolcsóbban!!! 1000 könyvnél szorozd csak be, mennyit buktam volna…

Amikor a könyvem még csak írtam…

…már 3 különböző borítótervvel reklámoztam az interneten és megnéztem, melyiket veszik meg a legolcsóbban!!! Kapaszkodj! A nyertes és a leggyengébb verzió között 1700 forint különbség volt, amennyit egyetlen vevőért fizettem. Ha az első verziót csinálom csak meg a reklámból, minden eladott könyvnek 1700 forinttal növelem a kiadását ahhoz képest, amennyi muszáj lett volna! 1000 könyvnél szorozd csak be, mennyit buktam volna! Megengedhetetlen pazarlás, nem?

A cikk végén mutatok megoldást a problémára, csak előbb nézzük meg a másik 2 orbitális hibát is, amit könnyen elkövethetsz…

2. Úgy reklámoznak, mint 25 évvel ezelőtt…

Rájöttem, hogy a régi idők reklámozási módszere mennyire szerves része még ma is a vállalkozásoknak és nagyon de nagyon nehéz kigyomlálni őket! Hiába a korszerű módszerek, generációról generációra öröklődik a berögzült rendszer. Nem csoda, hiszen…

  • ha kinyitotta az ember a „boltját” egy népszerű helyen, az arra járó emberek felfedezték és bementek, mert körülményes volt 3-4 konkurenciát személyesen bejárni.
  • ha feladott egy Szuperinfós hirdetést a vállalkozó, akkor a reklámújság készítője segített kitalálni a szöveget, megcsinálta a design-t éééés!!! – most jön a lényeg – eljuttatta az emberek postaládájába az újságot! Nem kellett foglalkozni a terjesztéssel. Sőt, ez talán ma is így van, van csak mikor az emberek 80+ százaléka – saját felmérésem szerint – azonnal a kukába dobja a hirdetéseket, akkor érdemes megfontolni más lehetőségeket is!
  • ha elment a helyi Kábeltévéhez bekerülni a képújságba – kb. ugyanez – helyben megírta a pár soros szöveget – tesztelés nélkül persze -, befizette az összeget és várta a megrendelőket. A társaság megjelentette a hirdetését óránként a TV-be. Ma ez a verzió elég kevés embert szólít meg…

 a régi idők reklámozási módszere mennyire szerves része még ma is a vállalkozásoknak és nagyon de nagyon nehéz kigyomlálni őket

„elkészül a weboldal és nem értik, miért kell tovább foglalkozni vele. Várják, hogy „terjed magától” ahogy azt a régi módszereknél megszokta”

De mi a példák tanulsága?

A weboldalaknál is ezt a mentalitást követik a vállalkozók. Elkészül a weboldal és nem értik, miért kell tovább foglalkozni vele. Várják, hogy „terjed magától” ahogy azt a régi módszereknél megszokta. Bizonyos értelemben igaz is: csináltatott egy reklámtáblát és bejöttek a boltba az emberek. Kinyitotta a Szuperinfót – bammm… ott a hirdetésem. Bekapcsolta a TV-t, várt 30-40 percet és megjelent 10 másodpercre a kitalált szövege.

…és az interneten is ezt csinálja: beüti a domain nevét és megtalálja a weboldalát. Beírja a cége nevét a keresőkbe és örül, hogy ott van az első helyen! Hol itt a baj???

A leendő vevőid nem tudják a domain neved csak úgy. Nem keresnek a cégnevedre, hanem beírják a problémájukat. Nem az „Xy Kft.”-re keresnek, hanem azt írják be, hogy „gázkonvektor szerelő”, vagy „gyerekcipők szeged”, vagy „pizzarendelés Vác”. Szóval ne várj az önálló terjedésre, nap mint nap tenned kell érte. Vagy pénzzel, vagy idővel kifizetve!

Jöhet a 3. szokványos hiba?

3. Könnyen megvezethetők, mert hiányzik a…

A modern hirdetésekhez, online marketinghez sajnos kicsit több rálátás kell egy mai vállalkozónak, mint amennyit szentel neki. Sorban jelennek meg az online marketingesek és egy laikus vállalkozó nem tudja megállapítani, hogy tényleg ért hozzá, akit megbíz, vagy hibát hibára fog halmozni.

A hibákért pedig itt súlyos árat lehet fizetni.

  • Egy ügyfelem arról számolt be egy konzultáción, hogy egy kókler bandára bízta a keresőoptimalizálást. Kitiltották a Google-ből előrébb kerülés helyett.
  • Egy másik partneremnek olyan funkciót akartak 2.5 milliós áron leprogramozni a weboldalához, amit az induló csomagunkban is ajándékba adunk!!!
  • Egy harmadiknak csinálták a hirdetéseit évekig, és senki nem vette észre, hogy a weboldaláról 10 emberből 8 azonnal kilép egy kattintás nélkül!!!

Napokig tudnám sorolni a pórul járt vállalkozók történeteit és igen tanulságos lenne. De nem ezért vagyunk itt, hanem hogy rávilágítsak az ellenszerre.

Websiker Konzultáció - Online Marketing tervezés

Egy másik partneremnek olyan funkciót akartak 2.5 milliós áron leprogramozni a weboldalához, amit az induló csomagunkban is ajándékba adunk!!!

Nincs mese… egy picit értened kell hozzá…

Gondold csak meg: nem hagyod magára teljesen a könyvelésed sem attól, hogy van könyvelőd. Vagy amikor én pl. babakocsit vettem, jobban utánajártam, hogy melyik típus milyen, mit tud, mik a vásárlói vélemények róla… stb. – mint vállalkozók egy olyan weboldalnak, amitől bevételt remélnek!

Nem kell gurunak lenned és nem kell feltétlenül megcsinálni magadnak. Tudom, hogy elfoglalt vagy, mert nap mint nap ilyen vállalkozókkal dolgozom, hidd el. Sőt… én magam is elfoglalt vagyok mindig. Csupán annyira kell megértened a dolgokat, hogy a körmére tudj nézni a webesednek, a munkatársadnak, a keresőoptimalizálódnak, programozódnak, adwords hirdetődnek, online marketingesednek… stb.

Nem nagy kunszt csak pár értékes apróságot megtudni és már ő is érezni fogja, hogy itt teljesíteni kell. Ha magad csinálod, akkor meg pláne jó, ha tudod, mikre érdemes figyelned.

Szóval a tanács: okosítsd ki magad a témában egy kicsit jobban!

Vannak ma már remek tréningjeink laikus vállalkozóknak, konyhanyelven, egyszerűen, érthetően. A következő ilyen élő előadáson én is ilyen érthető példákkal segítek kiigazodni az online marketing tengerében.

Ajánlhatok egy tréninget? Mutass egy ajánlott tréninget

EZT MEGNÉZEM

+36 20 974 6601