
A weboldalak többsége úgy készül el, hogy semmilyen piackutatás, felmérés nincs előtte. Sajnos ez meg is látszik legtöbbször az eredményeken. Fejből kipattanó ötletek jönnek és készülnek el sokszor horribilis áron, és azt sem tudja az ember, hogy van-e arra szüksége az embereknek, amit kínálni akar nekik.
Arra gondoltam, hogy egy saját példával megmutatom, hogyan szoktunk egy hatékony online marketing kutatást megcsinálni.
Ez egy win-win helyzet lehet, ha benne vagy, mert miközben értékes adatokat kapsz, nekem is lesz egy kitöltőm. Cserébe rámutatok benne lévő fontos dolgokra… Kezdhetjük?
Készítettem tehát egy kérdőívet arra, hogy az emberek mit várnak el egy weboldaltól, milyen számukra az ideális weboldalkészítő… stb.
Miért tanulságos ez neked?
Egyrészt, nagyon fontos egy készülő weboldalnál, hogy tisztában legyél a
célközönséged érzelmi kulcsszavaival. Ezek nem a keresőben megtalálhatóságot
segítő kulcsszavak, hanem a döntését befolyásolják.
Pl. ha valaki egy online tananyagot szeretne venni a weboldalkészítésről, akkor a legfontosabb a felméréseim szerint, hogy a tananyag legyen _____________.
(most ide találj ki egy szót! Milyen szerinted egy jó tananyag?
Ne csalj! Állj meg és gondold ki, hogy szerinted milyennek kell lenni egy jó tananyagnak, pl. ennek, amit éppen csinálsz!)
Ha utána ezt a szót beleírom a weboldal szövegébe, tudat alatt is szimpatikusabb lesz neked, amit kínálok. Mert neked ez hat az érzelmeidre. Megnézzük ilyenkor, hogy melyik szót mondják a legtöbben. Amelyik a legfontosabb a legtöbb embernek a célcsoportomban, azt használom majd a
legfontosabb helyen: címsorokban, képek elnevezésében, SEO beállításokban, hirdetésekben…
A tananyagok esetében ez a szó legtöbbször a „gyakorlatias”. Milyen legyen egy tananyag, amivel össze tudod rakni a saját weboldalad? Gyakorlatias.
Eltaláltam? Neked is ez?
Nem baj ha nem, de a legtöbben ezt szokták válaszolni. És ne feledd, nem az számít, hogy Te mit gondolsz tulajként… az számít, mit gondolnak az emberek, akik megveszik a termékedet.
Ha Te is ezt a szót választottad, akkor viszont most már biztos jobban érzed a jelentőségét, igaz?
Ez a gyakorlatias szó amúgy olyannyira igaz, hogy egy VIP partnerünknek képzeld el, hogy 40 millió forintért adtuk el a könyvét és tananyagát pár hónap alatt, amikor megtaláltuk ez a kulcsszót neki! Nem viccelek… egész márka épült rá és mostmár odavannak érte.
*Tehát meg kell találnod neked is a vásárlóid érzelmi kulcsszavait!
Ha megnézed ezt a kérdőívet, a kérdéseket Te is le tudod fordítani majd magadnak a
saját iparágadra. Tehát ne csak a laikus kitöltő szemével menj most rajta végig, hanem
mint a saját vállalkozásodhoz alkalmazható receptként.
*Írd fel a kérdéseket és alkosd meg belőle a saját kérdéseidet!
Ha átküldöd nekem utána, szívesen segítek faragni rajta 😉
Még egy bónusz, a kitöltőknek:
Aki kitölti a kérdőívem, azok most megnyerhetik az egyik könyvem, akár a legújabbat, a Sikertelenség 45 vastörvénye e-bookom, 3900 Forint értékben!
*Újabb fontos pont, a receptben: adj valami értékeset a kitöltésért cserébe 😉
Itt a kérdőív, szánj rá 10 percet és máris bekerülsz a sorsolós kalapba érte:
LÁSSUK A KÉRDŐÍVET
/weboldalkeszites-elott-allsz/
Ja és ne feledjük a receptet… használd Te is nyereséggel!
Van a kérdőívnek még egy értékes felhasználási lehetősége.
Ha ügyesen csinálod, részét képezheti az értékesítési folyamatodnak.
Kíváncsi vagy hogyan?
Ha érdekel, kérdezz bizalommal kommentben és válaszolok szívesen!
Igazából már van egy weboldalam csak nem tudom mit kezdjek vele.
Megértm Anna, a legtöbb elkészült weboldal manapság ebben a legnagyobb hibában szenved, hogy nincs mögötte a stratégia, hogy mire is lesz ez jó. Ezért is állítottam össze a tandolyamom, amin részletekbemenően segítek kialakítani a weboldalt és a körülötte szükséges dolgokat. Az első eckék között található a weboldal lehetséges céljai.
Tarts velem Te is!
/hogyan-keszitsd-el-a-sajat-egyedi-es-attekintheto-weboldalad/