Szemléletváltó gondolatok

Hogyan védheted meg a vállalkozásod egy válság idején?

Hogyan védheted meg a vállalkozásod válság idején az online marketing segítségével?

Egy gazdasági válság soha nem jön jókor. Sokak szerint szinte lehetetlen rá felkészülni. A 2020-as tavaszi vírushelyzet sok vállalkozást megrendített, vagy romba döntött. Vállalkozók tömege hagyta abba tevékenységét és ment el pl. árufeltöltő, vagy futár munkát keresni, hogy kenyeret adjon a családjának. Már épp talán kezdenénk kilábalni belőle.
De egész Magyarország… sőt… egész Európa készül a koronavírus – COVID19 – második hullámára. Az adatok alapján sajnos egyre jobban úgy tűnik, hogy ez elkerülhetetlen!

Mit tehet ilyenkor a vállalkozó, aki talpon akar maradni?
Aki nem akar futár lenni, vagy raktáros a Tescoban, és nem akarja lehúzni a rolót?
Vajon az interetes megjelenéssel hatékonyabb lehet?
Erre kerestem a megoldást, amikor felgyulladt az a bizonyos villanykörte a fejem felett…

Az ország egyik legismertebb marketing csapata készített egy felmérést a KKV-k helyzetéről a koronavírus első hullámának hatásairól

Az első kérdés az volt, hogy a bevételük csökkent, stagnált, vagy nőtt?
A válaszok alapján két csoportra oszlottak a válaszadók:

  1. Az első csoportba tartoztak azok, akiknek volt erős online jelenlétük (legalább a 30%-a a forgalmuknak online történik)
  2. a második csoportba pedig azok, akik nem rendelkeztek erős online jelenléttel.

Az erős online jelenléttel rendelkezőknél…

  • 52%-nak csökkent,
  • 13%-nak stagnált,
  • 35%-nak növekedett

…a bevétele a koronavírus okozta helyzet alatt.

Erős online jelenlétel rendelkezőknek: 52%-nak csökkent, 13%-nak stagnált, 35%-nak növekedett.

Ezzel szemben a gyenge online jelenléttel rendelkezőknél…

  • 76%-ának csökkent,
  • 10%-nak stagnált,
  • és csupán 14%-nak növekedett

…a bevétele ebben az időszakban.

Erős online jelenlétel rendelkezőknek: 52%-nak csökkent, 13%-nak stagnált, 35%-nak növekedett.

EBBŐL EGYÉRTELMŰEN LE LEHET VONNI A KÖVETKEZTETÉST…

…hogy ha egy vállalkozás nem rendelkezik olyan online felülettel, ahol pl. tudnak rendelni tőle az interneten keresztül, vagy pusztán csak jobban megtalálják, kommunikál a vevőivel, akkor jóval nagyobb esélye van arra, hogy a bevétele csökken vagy akár a vállalkozása teljesen tönkre is megy.

Ezzel szemben, ha kialakít egy hatékony webes jelenlétet, amin keresztül tud kommunikálni és ügyfeleket szerezni, vagy legalább a meglévő ügyfeleit eléri és így meg tudja tartani, akkor akár többszörösen nagyobb esélye van a növekedésre is lemaradt társainál.

Elgondolkodtató, igaz?

Hogyan tudja most gyorsan felépíteni az internetes jelenlétét valaki, ha eddig nem igazán foglalkozott az online marketingjével?

Weboldalkészítés előtt képben kell lenni egy vállalkozónak a lehetőségeivel

Szép feladatot ró ez a vállalkozókra, akiknek ráadásul a kötségeiket is meg kell fogniuk, hogy a nehéz időkben legyen tartalékuk. Bár válság helyzetben sokszor máshogy reagál a magyar vállalkozók többsége, mint ahogy a jobb üzleti könyvek és a statisztikákon alapuló menedzsment rendszerek ajánlják.
Magam is azt tanítom: „még senkit nem láttam, hogy milliomosra spórolja magát.”

Tehát egy kiút van, növelni kell ilyenkor az elérést – azaz több emberhez eljutni a megfelelő üzenettel! És az internet erre kiváló lehetőséget biztosít.

 

„Jól van, de én nem értek hozzá, azért nem foglalkoztam a weboldallal eddig sem…” 

Mit csinálhat tehát ilyenkor a vállalkozó?

  1. elrohan egy webeshez és rendel tőle egy weboldalt, hogy ne legyen rá gondja
  2. vagy rábízza a szomszéd ügyes gyerekre, vagy netán a sajátjára, ha szerencsésebb és az zsebpénzért összerakja
  3. nekiáll maga összeállítani, jellemzően valami ingyenes, jobb esetben egy olcsón kapható sablonos weboldalkészítő rendszerrel

Lássuk be: Ebből sok minden lesz, csak termelő weboldal nem.
Gyorsan meg pláne nem. Csupán olyan lesz, mint egy gyengécske szórólap, amit kinyomtattak és felkerül a polcra. Kiszórni már nincs pénz sem, nincs energia sem.
De van akkor egyáltalán jó megoldás?

Mennyibe kerül egy komplex online marketing tudásanyag?

Kevés pénzből, gyorsan, és jót építeni…
…hááát… kb. ez olyan, mint az autószerelőnél a régi (remélem) vicces kiírás: “ebből Ön csak kettőt választhat!” – és akkor még talán jól is járt a megrendelő.

Látom hát, hogy ideje nagyobb felelősséget vállalni nekem is a magyarok online marketingjében…

Beszélgettem vállalkozókkal és látva a siralmasnak tűnő helyzetet, a lemondó elkeseredést, megoldáson kezdtem törni a fejem.

„Az nem lehet, hogy nálam a tudás, és ilyen kevés embernek tudunk csak segíteni vele.” – gondoltam.

Hiszen a jó ügynökségek, tanácsadók és kivitelezők túlterheltek és nem is feltétlenül olcsók. Tehát sok pénzért, viszonylag lassan csinálnak jót. – hogy az előző gondolatot folytassam.
A Websiker Ügynökség is elég jó kihasználtsággal dolgozik, nem tudunk egy hét alatt komplett online marketinget csinálni senkinek. Nem csak most… amúgy sem.

Mi lehet segítség akkor a vállalkozónak?

Temesvári Richárd vagyok, a Websiker Ügynökség vezetője, megálmodója, online marketing diagnoszta, tanácsadó és hallgatóim szerint a legérthetőbb online marketing tréner.

„Tudniuk kell a vállalkozóknak, hogy mik a lehetőségeik és tudniuk kell megcsinálni is akár bizonyos lépéseket…”

Valaki, aki most szeretne szakmát váltani, és olyat keres, amivel egy laptoppal otthonról, vagy a világ bármely országából meg tud élni.

Nem várhatnak mindig a webesre. Vagy arra, hogy legyen rá pénz… hogy elmúljon a válság.

Arra jöttem rá végül, hogy azok fognak legjobban túlélni, akik hajlandóak tenni azért, hogy jobb legyen a helyzet. Akik képesek alkalmazkodni a változáshoz. Mindig is így volt ez az élőlények világában.

Akik akarják érteni, hogy működnek az online marketing egyes részei, hogy mi kell egy profitáló weboldalhoz, hogy hogyan lesz egyedi és átlátható, megkülönböztethető és vevőcsalogató, azok a növekedők táborába tartozhatnak a fenti grafikonon.

 

“Az önképzés fogja kiráncigálni a slamasztikából a vállalkozót, csak szükség lesz olyan képzésre, amilyenre eddig nem volt példa.”

Olyanra, amit értenek. Olyanra, ami nem szakkifejezések csattogtatásával akarja bebizonyítani a szakértelmet. Amelyik gyakorlatias, ahol lépésről- lépésre megmutatja a tréner a tennivalókat. Ahol nem csak weboldalak készülnek el, hanem segít a vállalkozónak az összes fontos kapcsolódó online marketing területen: elemzés, hirdetés, közösségi kommunikáció, hírlevelezés, blogolás, szövegírás, grafikai megoldások… stb.

Aztán itt lesz persze, aki megtanulja és meg is csinálja, mert ideje több lesz, mint pénze ebben az időszakban. Vagy csak mert elkezdi élvezni. Ki tudja… tanítványaim a tréningjeimen amikor megértik mit csinálunk, beleszeretnek.
Szerintem csak azt utálja az ember, ami “kínai” neki.

De lesz, aki azért tanulja meg, hogy kontrollálni tudja a megbízottját. Hogy meg tudja mondani a webesének, vagy a szomszéd gyereknek, alkalmazottnak, fiának…  stb. – hogy mit szeretne látni a weboldalon és már nem fogadja el, hogy “azt úgy nem lehet” vagy hogy “azzal az a baj…” – mert egyszerűen tisztában van a lehetőségeivel.

Előre telepített, kulcsrakész weboldal rendszer

 

Ha itt vége lenne a bejegyzésemnek, akkor ennyivel küldenélek kedves vállalkozó utadra:

“Menj és tanulj az online marketingről, hogy ne tudjanak átverni, hogy ne kelljen mindig valakira várni, hogy Te is akár meg tudd csinálni!”

De nincs vége, mert megszületett az bennem, hogy felelősséget vállaljak a magyar vállalkozásokért, vállalkozni vágyókért.

Eldöntöttem, hogy segíteni fogok, hogy megérthessék, elsajátítsák és magabiztosan használni tudják az online marketinget. Megtanítom, hogyan lehetnek képesek összerakni egy saját egyedi weboldalt és beindítani a vevőszerző gépüket.

A legkomplexebb Websiker tréning a PIMKOazaz a Profitáló Internetes Megjelenés Készítő Oktatóanyag – eddig is erre készült.

Tanulóink kapnak egy komplett, felhasználóbarát Websiker weboldal szerkesztő szoftvert feltelepítve, kulcsrakészen, használati utasítással és bőséges videós tartalommal az elkészítéséhez.

Kiegészítettem a tudásanyagot egy VIP zárt közösséggel, ahol egymásnak is segítenek a vállalkozók, ahol kapcsolatot építhetnek, keresztmarketing lehetőségeket találhatnak ki.

Hetente két élő adást készítek nekik, amivel még több tudást kapnak meg, mint egy átlagos tréning anyagban. 2 hetente kérdezz-felelek adással segítem az aktuális kérdéseket, problémákat és évente 2x személyesen is találkozhatunk egy nagy közös mesterelme csoportként, hogy egymásnak segítsünk vele.

A Websiker kivitelezői csapat rendelkezésre állása már csak hab a tortán, amivel teljes biztonságban érezheti magát az, aki elakadna valamivel, vagy ha szívesen kiszervezne bizonyos feladatokat.

Azt gondolom ez az, ami igazán segíthet azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá…

…és ezt a visszajelzést kapom a tanulóimtól is. De bevallom, a 800.000 Forint értékű tudást – ami benne van a PIMKO csomagban – azt erősnek éreztük kifizetni kollégáimmal egy válságos helyzetben. Még ha kivitelezni is megtanulhat vele valaki, aki nyitott rá és utána szolgáltatni lenne képes bizonyos területeken is.
Ezt most akkor is kedvezőbben kell odaadnunk valahogy a vállalkozóknak.

EKKOR SZÜLETETT MEG A WEBSIKER 2020 PÁLYÁZATNAK AZ ÖTLETE…

amellyel -75% támogatást igényelhet a képzésre az, aki eldöntötte: a következő válság nem üti le a lábáról és növekedni fog egy nehéz időszakban. A pályázat részleteit itt olvashatod el és 2020. október 1-én megnyitjuk a jelentkezési lehetőséget.
/websiker-palyazat-2020/

Addig is kérlek, írd meg hozzászólásban a lap alján, hogy mire használnád a 600.000 forintnyi támogatással megszerzett tudásanyagot?
Milyen vállalkozást indítanál, vagy fejlesztenél / mentenél meg a tanultakkal?

Temesvári Richárd
tanulói szerint a "legérthetőbb magyar Online Marketing tréner", független tanácsadó, a profitáló internetes megjelenés szakértőjeA Profitáló Internetes Megjelenés Készítő Oktatóanyag megálmodója és a Websiker Ügynökség alapító tulajdonosa. 20+ éve foglalkozik weboldalakkal és online marketinggel, több ezer vállalkozót, értékesítőt képezett élő rendezvényeken 10-től az 1100 fős konferenciáig. Visszatérő meghívott előadója például az ELTE – létesítmény üzemeltetői karának; Kasza Tamás – lezárási specialistának; a Vitaking szakmai napoknak; a Könyv Konferenciának; Online Marketing Summitnak... stb. 3 sikerkönyvet is írt a témában és társszerzője több sikeres online marketing és értékesítés témájú könyvnek. Több mint 3500 weboldal elkészülésében / felújításában segített, ügyfelei bevételei átlépték már bőven az 1 milliárd forintot internetes megjelenéseik révén.

4 Responses

  1. Lajos szerint:

    Én összeraknék egy új weboldalt, mert a mostani csak egy névjegykárya típusú egyszerű oldal, amit ráadásul horror pénzért sóztak rám szerintem. Nem tudok benne semmit átírni a fejlesztőnek meg hiába írok. Amióta kifizettem, már nem fontos, hogy mit kérek. Le is tettem róla egy ideje.
    Eldöntöttem, hogy a következő weboldalam én is fogom tudni kezelni, így ez a lehetőség nagyon kedvező számomra. Pont erre van szükségem.

    1. Köszönöm Lajos, hogy megírtad nekem. Sajnos rengeteg ilyen helyztet hallottam már és sajnálom, hogy a saját károdon kellett megtapasztalni ezt. Ez a program komoly segítség lehet abban, hogy többé ne kerülj ilyen helyzetbe, ráadásul kivitelezőink mindig készenlétben állnak, ha valamelyik feladatot mégis inkább kiszerveznéd nekik. Várom a pályázatod és sok sikert kívánok hozzá.

  2. Fekete Gábor szerint:

    Sziasztok!
    Már előre tudom,hogy mennyi nehézségbe fogok ütközni mert minimál felhasználó vagyok a számítógépek és irogramok világában,de az érdeklődésem és a segítségetekkel remélem menni fog egy új vállalkozás létrehozása.
    Köszönöm.

    1. Sokat számít Gábor, hogy ha ezt már látja valaki és komoly versenyelőnyöd van ez miatt. Gratulálok a döntéshez és várunk a VIP csapatban. Nem hagyom, hogy ne sikerüljön, ígérem!
      Üdv. és határtalan Websikereket!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601