Websiker tanácsok

Hogyan kerülheted el, hogy spam-be kerüljenek a fontos leveleid?

Biztos Veled is előfordult már, hogy egy fontos e-mailt nem kaptál meg, vagy ha meg is kaptad, csak jóval később bukkantál rá a spam vagy promóciók mappa mélyén.

Többen is panaszkodtak erre az ügyfeleink közül, ezért úgy döntöttünk készítünk egy rövid útmutatót, ami segít elkerülni mindezt! Kövesd ezt a néhány lépést, és tedd rendbe a levelezésed!

Miért érdemes ezzel foglalkoznod?

Azontúl, hogy így biztos lehetsz benne, hogy minden e-mailt megkapsz és semmi nem fog elkeveredni vagy nem a megfelelő mappába kerülni, azért is fontos, hogy elvégezd ezeket a beállításokat, mert számos külső tényezőtől is függetlenítheted magad.

Például előfordulhat, hogy azért nem kapsz meg egy e-mailt, mert a feladó szerverét a gmail spam listára helyezte. Ilyenkor Te nem tehetsz róla, a gmail magától a Promóciók mappába fogja sorolni az adott feladótól érkező leveleket. Viszont ha Te jelzed, hogy ettől a feladótól kapott levelek biztonságosak és fontosak számodra, a program ennek megfelelően fogja kezelni.

Mikor lehet ez hasznos?

  • nem keverednek el többé az ügyfelektől érkező e-mailek
  • kategorizálhatod a partnerek leveleit
  • jól láthatóan elkülönítheted a számlázással kapcsolatos leveleket
  • nem maradsz le egyetlen számodra fontos hírlevélről sem

Hogy tudod beállítani?

  • Jelöld ki a mailt! (Pipáld ki a sor elején lévő négyzetet!)
  • A legördülő menüben válaszd az “Ehhez hasonló üzenetek szűrése” pontot
  • Létrehozhatsz egy szabályt, ha xy a feladó, akkor automatikusan a beállított szűrőt fogja használni!
  • Több opciót is beállíthatsz, de most a legfontosabb: “soha ne kerüljön spam mappába!”

Ennyi elég is. Ha semmilyen más szabályt nem állítasz be, ezután mindig a beérkező levelek mappába érkeznek az adott feladó levelei.

Érdemes ezt elvégezned minden olyan címmel, ahonnan rendszeresen kapsz leveleket és fontos, hogy ne maradj le egyetlen mailről sem!
De előfordulhat, hogy egy cég több e-mail címmel kommunikál: van hello@, marketin@, penzugy@ címük. Ilyenkor minden címmel egyenként el kell végezned ezt a beállítást!

Plusz egy haladó tipp:

A “soha ne legyen spam!” lehetőség mellett választhatsz kategóriát is, jelöld meg, hogy mindig elsődleges kategóriába tegye az e-maileket!
Válaszd ki a “szűrő alkalmazása az egyező üzenetekre” opciót is, ami azt jelenti, hogy a korábbi, ehhez hasonló levelekre is legyen érvényes ez a beállítás.

A beállítás lépéseiről készítettünk egy videót is!

Ha nem jelenik meg a tartalom, nézd meg itt: https://youtu.be/1N2DYTYjOB8

Hogyan lehet még áttekinthetőbb a gmail fiókod?

Most, hogy a fontos leveleid mindig a megfelelő helyre érkeznek, nézzük, mit tehetsz még azért, hogy a gmail fiókodba belépve ne egy átláthatatlan káosz fogadjon.
Néhány egyszerű lépéssel átláthatóvá és könnyen kezelhetővé válhat a levelezésed!

  • rendezd mappákba a leveleket
    Akár téma (mondjuk marketing témájú hírlevelek), akár feladó szerint (például egy adott ügyféltől érkező levelek).
  • használj címkéket
    Ez akkor különösen hasznos lehet, ha több e-mail címet használsz a gmail levelező rendszeredben (akár a saját domain neves címeidet), és szeretnéd elkülöníteni őket. De beállíthatsz különböző színű címkéket mondjuk a számlák, a személyes és az üzleti e-mailek megkülönböztetésére!

Te hogy rendszerezed a leveleidet?

Ismerted a fenti tippeket és Te is így használod? Esetleg van más tipped, ami segíti az e-mailek hatékony és átlátható kezelését? Oszd meg velünk hozzászólásban!
Ha pedig többet szeretnél megtudni az ehhez hasonló értékes beállításokról, tanulj velünk itt egy VIP közösségben:
/elveszettnek-erzed-magad-az-online-marketing-oceanjan/

Hevesi-Tóth Szandra
Hevesi-Tóth Szandra vagyok, marketing szövegíró és tartalommarketing szakértő. Két diplomát szereztem PR és marketing kommunikációból és tulajdonképpen mindig is írással foglalkoztam. Írtam novellát, PR cikket, blogot, hírlevelet, sajtóközleményt, weboldalak és marketing anyagok szövegét. Abban segítek a vállalkozóknak és a Websiker Ügynökség ügyfeleinek, hogy az online felületeiket olyan tartalommal töltsék meg, ami nem csak a márkájukat építi, hanem új érdeklődőket is hoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601