Websiker tanácsok

Felesleges a csalid, ha ezt a lépést kihagyod…

“Na de akkor hogyan lehet profitáló weboldalam?”

Az utóbbi időben azt tapasztaltuk, hogy sokan megfogadják a tanácsunkat, és szuper csali anyagokat állítanak össze, mégsem tudják kihasználni a benne rejlő lehetőségeket… Vajon miért?

Ha kicsit is magadra ismertél, olvass tovább, mert elárulom, mik azok a lépések, amik nélkül nem lesz hatékony a csali folyamatod!

De mi is az a csali?

Valószínűleg hallottál, olvastál már a csali termékről, termékpiramisról, értékesítési tölcsérről, (ha velünk dolgozol, akkor biztosan 🙂 ), de azért kezdjük az elején.
A csali, egy olyan ingyenes anyag, ami olyan értéket képvisel, ami valódi segítséget jelent a potenciális vásárlóidnak, olyannyira, hogy akár pénzt is adnának érte, Te mégis ingyen adod. Pontosabban az e-mail címükért cserébe. Így Te szuper jófejnek tűnsz, ők pedig elégedettek lesznek.

De miért van erre szükség?

Például ha nagy értékű terméked vagy szolgáltatásod van, mondjuk egy több százezres kertépítés, nem reális, hogy a weboldaladon egyből megrendeljék. Persze van ilyen is, de ők vannak kevesebben. Mégis mindenki rájuk figyel, értük megy a verseny. De mi lesz a többiekkel?

Akik megfontoltabbak, akik nézelődnek, elolvasnak mindent, tájékozódnak és több időre van szükségük a döntéshez, vagy egyszerűen csak nem tartanak még ott. Nincs meg a megfelelő alkalom, nem tudnak még eleget az adott dologról, nem elég égető még a problémájuk stb. Elengednéd őket csak azért mert most rögtön nem állnak készen? Ugye nem? 🙂  Nekik szól a csali anyagod.

Maradjunk a kertépítés példánál…

Hiába csak tájékozódik, nézelődik a látogató a weboldaladon, nem hagyhatod, hogy “üres” kézzel távozzon. Töltsön le egy katalógust, amiben szuper ötleteket, inspirációt talál ahhoz, hogy megtervezze álmai kertjét. Tippekkel, hasznos tanácsokkal, a legfrissebb trendekkel és gyönyörű fotókkal.
Ehhez mindössze egy jól felépített aloldalra van szükséged, ahol fel tud iratkozni, meg tudja adni az e-mail címét és elkérheti a katalógust. De hogyan tovább?

Mi történik a csali letöltése után?

Merthogy a folyamatnak itt közel sincs vége, annak ellenére, hogy sokan nem foglalkoznak vele tovább. Nézzük mit kell tenned ahhoz, hogy tényleg legyen értelme a csalidnak, és a funkciójának megfelelően: további vásárlókat szerezz vele.

  • továbbterelés

Az egyik legfontosabb dolog, hogy a csali anyagod végén mindig legyen továbbterelés a következő lépésre, a termékpiramisod következő szintjére. Ajánlhatod itt az állapotfelmérést a kerttervezés előtt, vagy speciális ajánlatot a termékedre, szolgáltatásodra vonatkozóan. A lényeg, hogy mindig mondd meg az olvasónak, mit kell csinálnia, mit vársz tőle.

  • kapcsolatfelvétel

A következő lépés lehet akár az is, hogy kérjen egyedi ajánlatot, írjon Neked e-mailt vagy hívjon fel. Mindenképpen fontos, hogy legyenek ott az elérhetőségeid, ahol fel tudja venni Veled a kapcsolatot.

  • utánkövetés

És ha már van egy klassz anyagod, katalógusod, e-book-od bármi, amit odaadtál az e-mail címéért cserébe, jó lenne, ha ez Neked is megérné ugye? A baj csak az, hogy ilyen sokan nyugodtan hátradőlnek, és várják a bejövő hívásokat, ajánlatkéréseket, bármiféle utánkövetés nélkül. Ez pedig hiba.

Neked hány letöltött PDF kallódik a laptopodon?

Gondolj csak bele, neked hány letöltött PDF kallódik a gépeden, hogy majd megnézed, mert pont neked való? Na ugye… Az emberek imádják ezeket a hasznos anyagokat, de sokszor elfelejtik megnézni, vagy ha megnézik utána könnyen elkallódhat. Ezt viszont könnyen kivédheted, ha utána is foglalkozol a feliratkozókkal. Küldhetsz utánkövető e-maileket vagy ha elkérted a telefonszámát, akkor fel is hívhatod.

Ez pedig kutatásnak is szuper, mert első kézből szerezhetsz információkat a célcsoportodtól, hálából pedig felajánlhatsz neki egy speciális ajánlatot és egy csapásra vásárlóvá változtathatod. A figyelmedért pedig külön hálás lesz, mert úgy érzi, fontos a véleménye.

A megoldás egyszerűbb, mint gondolnád…

Szóval lehet ezt sokféleképp megfogalmazni és tovább boncolgatni, de tulajdonképpen a lényeg, hogy figyelj oda és foglalkozz az emberekkel, a célcsoportod tagjaival. Derítsd ki, mire van szükségük és ne hagyd magukra őket a problémájukkal, a csali anyag letöltése után sem! 😉

Mi sem hagyunk magadra a feladattal

Ha Neked is szükséged lenne egy ütős csalira vagy a meglévőt kellene kicsit felfrissíteni, vagy jól jönne egy kis segítség a folyamat további lépéseinek összeállításához, akkor keress minket és dolgozzuk ki együtt! 😉

  • Add meg a keresztneved...
  • Olyan címet adj meg, amit gyakran olvasol, hogy válaszolhassak...
  • Írd meg itt és megkapom e-mailben azonnal!
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
Hevesi-Tóth Szandra
Hevesi-Tóth Szandra vagyok, marketing szövegíró és tartalommarketing szakértő. Két diplomát szereztem PR és marketing kommunikációból és tulajdonképpen mindig is írással foglalkoztam. Írtam novellát, PR cikket, blogot, hírlevelet, sajtóközleményt, weboldalak és marketing anyagok szövegét. Abban segítek a vállalkozóknak és a Websiker Ügynökség ügyfeleinek, hogy az online felületeiket olyan tartalommal töltsék meg, ami nem csak a márkájukat építi, hanem új érdeklődőket is hoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601