Websiker tanácsok

Egy vagyont elkér havonta a webesem a módosításokért… Mi a teendő?

„Néhány mondatot kellett csak kicserélni és ennyibe kerül?”
„Mi volt ezen másfél óra, hiszen csak egy 5 perces dolgot kértem?”
„Lehúzás az egész weboldal dolog… egy vagyonba kerül üzemeltetni…”

Érezted már Te is magad hasonlóan? Sok tanácsadásomon panaszkodnak ügyfelek ezekkel a problémákkal. De miből adódik ez? Tényleg átverés, vagy más áll a háttérben? Sokaknak akár 100.000 forintokat spórolhat évente ez a cikk, ha a kért munka leadásnál a következő tanácsokat figyelembe veszed!

A webes óradíjak szépen szöknek felfelé, hiszen a jó szakembereknek egyre több munkája van és elfogy az ideje. Nekik is csak 24 óra egy nap. A „olcsójános” kóklerekből pedig vagy kiábrándul az vállalkozó, vagy néhányan akár el is könyvelik, hogy nem nekik való az internet, mert az „drága hirdetési forma”. Pedig nagyon sokat csökkenthetsz a havi kiadásaidon jól leadott kérésekkel. Lássuk, mire figyelj:

Néhány mondat, kifejezés, szó megváltoztatása a weboldaladon elvileg nem nagy feladat…

Néha mégis horror összegeket lehet érte kifizetni. Nem azért, mert átvernek, hanem mert a helyes utasítás kiadásában komoly szerepe van a megrendelőnek. Ilyenkor sajnálom a vállalkozó kidobott összegeit, amit hasznosabb dologra is fordíthatnánk az online marketingben. De nem nehéz ezen változtatni! Kezdjük fentről lefelé.

1. A horror drága módszer:

amikor nincs konkrét utasítás, csak kritika. Pl.: „valahogy hülyén hangzik ott az a mondat, hogy  – Cégünk 1996-ban alakult családi…. – cseréljétek ki valami értelmesebbre! Ilyenkor ott áll a webes és agyal. Ne feledd, a programozó – legtöbbször –  nem marketing szövegíró! Ha belemegy, hogy ír valamit, lehet hogy agyal rajta 15 percet, mire úgy gondolja, hogy így jó lesz. Visszaküldi és előfordul, hogy még mindig nem tetszik…

Tehát telnek a percek, pedig csak pár mondat átfogalmazást kértél. Mi történik ilyenkor valójában?

Bejön az e-mail > elolvassa > értelmezi, odamegy a weboldalra, megnézi mi van most > megkeresi a hozzáférést (mert több száz oldalhoz nem tudja fejből a tiéd), belép > bemegy a szöveg szerkesztéséhez és agyal > ír valamit, kitörli, ír valamit, kitörli… > végül tetszik és elmenti > vissza az e-mailbe, ír egy választ, hogy cserélte > este válaszolsz, hogy nem jó, legyen inkább úgy, hogy… > a vastagított résztől kezdi elölről amikor újra bekerülsz az ütemtervébe.

Ez a legdrágább verzió amivel alapból 15-20 perc is elmegy. Ahányszor nem jó, annyival szorzódik, hiszen közben mást csinált, kizökkent és újra fel kell vennie a „Te ritmusod”. Képzeld el, mikor még kiegészül azzal, hogy „tegyél bele pár szép képet”.

2. A simán csak drága módszer:

elküldöd az egész oldalt, amit kimásoltál Word-be (szövegszerkesztőbe, vagy csak bele az e-mailbe) és azt mondod, hogy „cseréld ki erre a rólunk oldal tartalmát!” Már megfogalmaztad, amit ki akarsz cserélni, de a webes nem tudja, mi módosult a szövegben. Tehát két út van:

  1. kicseréli az egészet, amivel teljesen újra kell formázni a szöveget. Újra beilleszteni a képeket mellé. Ha kisebb blokkokban van a szöveg – mert olyan az oldal szerkezete – akkor figyelni kell, hogy mettől, meddig tart egy blokk.
  2. átolvassa az egészet és összehasonlítja. Ahol talál egy eltérést, ott javítja. Végig olvassa az egész szöveget és még lehet, hogy el is kerüli valami a figyelmét.

Ez a módszer azért is veszélyes, mert neked is rengeteg idő újra ellenőrizni, hogy a „webesed” kicserélt e mindent, ahogy kérted. Ráadásul ha újra olvasod, biztosan lesz benne olyan, amit már te is máshogy gondolsz és jön egy újabb módosítási kör. Szóval lehet, hogy ez is a „horror árkategóriába” fog torkollani. Fokozza, ha nem adod meg a pontos helyet, hogy hol van ez a szöveg! A webesed nem biztos, hogy azonnal tudja, hol található az a tartalom, amit átküldtél.

3. A kedvezőbb árú módszer: 

amikor pontos internet címet adsz le és a szövegben 1-1 mondatot jelölsz meg cserére. Pl vegyük ezt a cikket:

„Szia Richie, kérlek, hogy a https://websiker-ugynokseg.hu/egy-vagyont-ker-havonta-webesem-par-perces-modositasokert-mi-teendo/ oldalon cseréld a következő szöveget ki az alatta levőre:

Eredeti: Ez a legdrágább verzió amivel alapból 15-20 perc is elmegy. Ahányszor nem jó, annyival szorzódik, hiszen közben mást csinált, kizökkent és újra fel kell venni a „Te ritmusod”.

Változtasd erre: Ez a legköltségesebb verzió amivel alapból 15-30 perc is elmegy. Ahányszor nem jó, annyival kell szorozni a ráfordított időt, hiszen közben mást csinált, kizökkent és újra fel kell venni a „Te gondolatmeneted”. (a – „Te gondolatmeneted” – rész legyen dőlt betűvel! )

Látod mennyivel hatékonyabb a pontos utasítás?

  • Csak rákattint a linkre és nem keresgél
  • 1 mondatra rákeres a szövegben
  • Kiemelések segítik a változtatandó részt
  • pirossal látja a kommented, amit tud, hogy nem kell beírni a szövegbe, csak figyelembe venni a kérést!

Ezzel optimális időre korlátozódik egy módosítás és azt fogod látni, amit kérsz a végén. Plusz Te is könnyebben ellenőrzöd, hogy kész van-e.

Itt válik ketté az út, hogy akarod e még olcsóbban kihozni a módosítást…

Ugyanis ez a módszer az, amivel már szinte mindent megtettél a siker érdekében, csak egy mozdulatra vagy attól, hogy ki is cseréld a szöveget a valódi helyen és így…

  • ne kelljen senkinek semmit küldözgetni
  • pontosan azt módosítsd, amit kell és olyanra, ahogy szeretnéd, félreértés nélkül
  • nem fog kelleni újabb módosítás kérni, ha nem értette meg
  • nem kell rá várni, azonnal kész

Mi kell ehhez?

  • Szükséges, hogy legyen egy olyan felhasználóbarát oldalad, amit könnyű webes nélkül is kezelni
  • Fontos, hogy meg is tanítsák neked ezt kezelni
  • elengedhetetlen, hogy legyen olyan, aki segít, ha elakadsz, tehát tudj hol kérdezni
  • és / vagy legyen olyan írásos, videós anyag, ahol utána tudsz nézni, hogy kell mondjuk egy képet beilleszteni
  • kell bátorság, hogy merd is használni! Ha már megtanultad és belépsz és módosítasz… és tegyük fel elrontasz valamit, még mindig sokszor kevesebb azt kijavítani, mint a „horror árú verziót” alkalmazni 🙂

Szóval van akinek ezreket, tíz- vagy száz- ezreket spórolhat ez a cikk! És még többet spórolhat egy olyan weboldal, amelyik lehet, hogy nem a legolcsóbb első ránézésre a piacon, de megkönnyíti az egész vállalkozói létedet a tartós segítséggel, betanítással és használható felületével. Ezért készítettem el a Websiker Weboldal Csomagokat, amihez szinte bármely pontján egyszerűen hozzányúlhat a tulajdonos, és aminek az információit itt megtalálod részletesen. Már csak azt kell eldöntened, hogy tovább kínlódsz a webeseddel, és könyörögsz neki mindenért horror áron, vagy indítasz végre egy hatékonyabb és megtérülésre képes „gépezetet”?

Websiker Weboldal Csomagok itt!

Optimalizáld Te is a költségeid és fordíts pénzt inkább valamelyik értékes marketingfolyamatba, amit a weboldalad tud támogatni! Ezzel kívánok sikeres hetet és további websikereket neked! Kérlek oszd meg vállalkozó barátaiddal, hogy ők se topogjanak tovább egy horror árú mókuskerékben!

Temesvári Richárd
tanulói szerint a "legérthetőbb magyar Online Marketing tréner", független tanácsadó, a profitáló internetes megjelenés szakértőjeA Profitáló Internetes Megjelenés Készítő Oktatóanyag megálmodója és a Websiker Ügynökség alapító tulajdonosa. 20+ éve foglalkozik weboldalakkal és online marketinggel, több ezer vállalkozót, értékesítőt képezett élő rendezvényeken 10-től az 1100 fős konferenciáig. Visszatérő meghívott előadója például az ELTE – létesítmény üzemeltetői karának; Kasza Tamás – lezárási specialistának; a Vitaking szakmai napoknak; a Könyv Konferenciának; Online Marketing Summitnak... stb. 3 sikerkönyvet is írt a témában és társszerzője több sikeres online marketing és értékesítés témájú könyvnek. Több mint 3500 weboldal elkészülésében / felújításában segített, ügyfelei bevételei átlépték már bőven az 1 milliárd forintot internetes megjelenéseik révén.

2 Responses

  1. Balázs szerint:

    Végre egy ember az internet világában, aki a szerencsétlen, jó weboldalt akaró ügyfél oldalán áll. Minden elismerésem e gondolkodásért, tenni akarásért és annak a gyakorlatban történő megnyilvánulásáért.
    A „Websiker-ügynökség” annyira a bizalmamba férkőzött, hogy rövidesen kapcsolatba lépek velük, innen Egerből…

    1. Köszönöm Balázs a megerősítést, nagyon jól esett. Várom a jelentkezést.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

+36 20 974 6601