Ha csak egy cikket olvasol el weboldalkészítés előtt, ez legyen az:

Hogyan indíts profitáló weboldalt?

A ma készülő weboldalak többsége csak plusz kiadás lesz végül a vállalkozásoknak. Mi az oka ennek és Te hogyan tudod elkerülni? Olvass tovább, ha nem akarod kiszórni az ablakon a pénzed!

Amikor megkérdezek egy vállalkozót, hogy miért csináltat weboldalt, 10-ből kilencszer egyértelmű válasz jön: „hát hogy csörögjön a kassza” – szokták mondani.

A végső cél természetesen mindig a bevétel növelése, vagy egyszerűbben: a több pénz! Mégis a weboldalak 72%-a csak egy rezsiköltség lesz a cég költségvetésében, ahelyett, hogy minimum megtérülne.

Az a weboldal, amelyik tényleg képes bevétel növelésre, nagyobb ismertség építésére, vagy – amire a legtöbben vágynak – vevőszerzésre, elenyésző számot képvisel a kisvállalkozók körében.

De mit lehet akkor tenni?

Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni egy olyan vállalkozónak, aki saját magáról azt állítja:
“én analfabéta vagyok az ilyesmihez”
mégis szeretné, ha az internet segítségével az ő cége is egy kicsit jobban menne. Lássuk a pontos lépéseket: íme az első letaglózó gondolat, ami durván meg szokta hökkenteni a megrendelőket:

A magyar kisvállalkozók weboldalait két hozzá nemértő ember készíti

Gondolj csak bele: nem azok állnak neki többnyire megtervezni, akik tényleg tudják, hogy mitől fog pénzt keresni!

Éppen ezért van pár fontos lépés, amivel elsők között tisztában kell lenni a weboldal megrendelőjének:

Mi a weboldal célja? – várj, nem a szokásos frázisok jönnek…

Tudnod kell, hogy a weboldal milyen szerepet tölt be majd az egész marketing gépezetedben. A vállalkozók – és lássuk be, a weboldalkészítők többsége – nem is tudja milyen céljai lehetnek egy weboldalnak.

Miért? Mert a webesnek nem az a dolga, hogy sikerre vigye a weboldalad, hanem hogy elkészítse neked. Neked pedig nem ehhez kell értened, hanem ahhoz amit szolgáltatsz vagy árulsz.

Mit szeretnél elérni: Érdeklődést akarsz felkelteni? Vagy hogy többen megismerjenek? Szakértői státuszt szeretnél építeni? Kérdezzenek tőled? Letöltsék a kuponod? Vásároljanak tőled? …és ezeket hogy érdemes beépíteni, milyen lépések kellenek ahhoz, hogy hatásos legyen?

Tehát a lehetséges célokat először meg kell ismerned, hogy aztán választhass belőle.

Milyen szakemberek kellenek a weboldalad sikeréhez?

Ha valaki weboldalt rendel, elmegy egy webeshez. Pedig az online marketing szakma specializálódik. Nagyon sok területhez kell már érteni és csak nagyon kevés olyan kivitelező cég van, aki átlátja az egészet.

Piackutatás, folyamatok tervezés, grafika, webergonómia, elemzések, közösségi média, keresőoptimalizálás, remarketing – csak hogy néhány talán ismeretlenül is csengő szót említsek – és akkor még szó sem volt a jogi kérdésekről, vagy a weboldal elkészülése utáni teendőkről.

Ismerned kell, hogy hány területből áll és mikor, kire van szükséged ahhoz, hogy legyen esélyed a nyereségre! Ha nem tudsz felsorolni legalább 8 területet, bajban leszel!

Mit kell tudnia egyáltalán egy weboldalnak manapság?

Ha a webesed kérdezed, borítékolom a választ:

Csak olyan dolgokat fog felsorolni, amit ő biztosan meg tud csinálni! Nem fog neked hasznos, ámde olyan rendszert kitalálni, ajánlani, amivel más szakemberhez kell fordulni. Biztos lehetsz ebben.

Pedig rengeteg bosszúságtól kímélheted meg magad, ha nem marad ki egy fontos, manapság nélkülözhetetlen összetevő sem. Lássunk párat:

tudj benne bármit magad módosítani (akkor is ha nem akarsz, mert nagyon megkönnyíti a helyzetet); fel legyen készítve kereső optimalizálásra (már ha fontos, hogy megtaláljanak a Google-ben (és a tévhitekkel ellentétben ez NEM a weboldal készítés után kezdődik)); korlátlan számú oldalt és bejegyzést lehessen benne létrehozni (NEM, nem kerül többe egy olyan weboldal, ahol nem kötik meg a kezed azzal, hogy csak 5 vagy 10 oldalból állhat); legyen saját szövegszerkesztője (miért tanulna egy vállalkozó HTML kódokat, amikor egy modern weboldalt olyan könnyű szerkeszteni, mint egy Word dokumentumot); reszponzív legyen (azaz minden típusú kijelzőn kényelmes legyen elolvasni, hiszen vannak iparágak, ahol már a vevők 60-70% is akár mobilról vagy tabletről nézi a weboldalt, nem számítógépről);

…és ezzel még közel nincs vége!

Ne aggódj, Te is fel tudsz készülni, akár 5 óra alatt az egészre…

Nem kell pánikolni, mert van esély, hogy neked is nyereséges weboldalad legyen, csak egy két dolgot rendbe kell tenned! Ismerned kell a fenti kérdésekre a válaszokat és be kell tartanod egy helyes weboldal építési sorrendet:

  • kutatás
  • tervezés
  • infrastruktúra választás
  • szerkesztés
  • tartalomszerkesztés / feltöltés
  • tesztelés
  • publikálás – éles tesztelés – optimalizálás
  • …és további teendők, mert a jó weboldal soha nincs teljesen kész 😉

“Honnan fogom én ezeket megtudni?”

…kérdezheted most teljesen jogosan. Az utolsó tanácsom az lehetne, hogy tájékozódj hiteles forrásból!

Nos én nem tudtam ezt tovább nézni, ami a KKV szektorban a weboldalakkal történik, így független szakértőként és a Profitáló Weboldal – pénzkidobás nélkül című könyv írójaként létrehoztam a Díjmentes Websiker Napot, ahol mindössze 5 óra alatt átadom a weboldalkészítés eszenciáját (tömör és megérthető lényegét).

Egy ingyenes segítség – Konyhanyelven, végre teljesen érthetően

Nem szakembereknek készült ez a nap, hanem laikus vállalkozóknak. Nem használok meg nem magyarázott szakszavakat. Azt szeretném, hogy legyen egy fórum, ahol kérdezhetsz és ennél a cikknél még többet tudhatsz meg. De emészthetően és feldolgozhatóan.

Az a célom, hogy a sikeresebb internetes megjelenésekkel a magyar vállalkozóknak jobban menjen és öröm legyen a weboldalukon tájékozódni. Hogy akik igazán jó szolgáltatást, jó terméket adnak, azokat könnyebb legyen megtalálni.

Cél, hogy a vállalkozó tudja, hogy mit kell megrendelnie és ne legyen kiszolgáltatott, átverhető helyzetben. Csupán egy fél napot kérek a drága idődből és képben leszel, hogy mire van szükséged és kihez érdemes fordulnod az egyes ötletekkel.

Jegyzetelj,  kérdezz!

Ezen a napon nincs hülye kérdés, nincs olyan, hogy ezt már mindenki tudja biztos, nem nevet ki senki! Ha akarod nyilvánosan is kérdezhetsz, vagy privát is odajöhetsz az előadások közti szünetben!

Temesvári Richárd online marketing trénerA Díjmentes Websiker Nap házigazdája:

Temesvári Richárd – online marketing tréner, független tanácsadó, a Websiker Ügynökség tulajdonosa és vezetője, a Profitáló Weboldal című könyv írója. Célja, hogy az internet világában elveszett, netán teljesen lemaradt vállalkozóknak segítsen felzárkózni a gyorsan robogó trendekhez, így több vevőt, ezáltal több pénzt és nem utolsó sorban több nyereséget csinálni az internetes megjelenés segítségével.

Jelentkezz a Díjmentes Napra most

…mert csupán 50 fő jöhet egyszerre, hogy jusson idő a személyes kérdésekre is!

A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött. Töltsd ki az űrlapot. A jelentkezésről visszaigazolást küldök e-mailben, amiben megtalálod a pontos részleteket!

Időpont: 2017. november 15. – szerda – 10:00
(regisztráció 9:30-tól, érkezési sorrendben)
(Vége várhatóan 16:00 órakor lesz)

Férőhely: max. 50 fő

Helyszín: Lurdy Konferencia Központ, Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14., 1097

A tartalom sajnos a blokkolt sütik miatt nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadom" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

 

 

 

 

 

 

A rendezvény szervezője:
Websiker Ügynökség – Richárd27.hu Kft. – 23473074-2-13
2600 Vác, Gyökér utca 15.
+36 20 974 6601
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
amely tartalmazza a kötbér megállapodást a weboldal tartalmi elemeinek, szövegeinek engedély nélküli másolásához / felhasználásához!
ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

 

Adataid nálunk teljesen biztonságban lesznek! >>> Weboldalunkon a látogató élményének javításához ezt segítő "sütiket" használunk, ha engedélyezed. Amennyiben nem, sajnos nem mindent tekinthetsz meg az oldalon. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás