Websiker tanácsok

A bizalomépítés mestere csak úgy lehetsz…

Akiben bíznak, attól vásárolnak. Ezért kulcsfontosságú az üzletben, hogy ne puskázd el már az elején valami apró bizalomromboló dologgal, amit nem is nehéz rendbe tenni.

Március elején volt a Bizalomépítés Mestere előadás a 31. Kasza nap – Lezárás tréning keretében. Ha ott voltál, egy egész kiskönyvet kaptál arról, hogy mik a bizalomépítés elemei. Helyenként érintette Tamás is az Online területet, Weiser István pedig kifejezetten a professzionális online megjelenésre fókuszált. Ültek azonban ott páran, akiknek még jól jöhet néhány alapfokú tanács, mert a bizalomépítés mestere nem hibázhat az alapokban sem! Ha nem voltál ott, akkor se csüggedj, ez a bejegyzés neked is segíteni fog. Tehát lássuk, mik az alapfokú bizalomépítési fogások…

Akiben bíznak, attól vásárolnak…

Ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Nem is húzom az időt, íme az online bizalomépítés első lépései:

  1. legyen saját domain neved – pár ezer forintos tétel, hogy ne egy szolgáltatót (pl.:@vnet.hu), vagy ingyenes webhelyet reklámozz (pl.: @freemail.hu), amikor megadod az e-mail címed. A “mutyimano@citromail.hu” lehet, hogy gyorsan regisztrálható és vicces, de komoly bizalmat nem építesz vele üzleti berkekben, az biztos :)Legyen meg akár a saját neved is domain névként (mint nekem a temesvari-richard.hu), és legyen egy – vagy több – a vállalkozásodnak is (websiker-ugynokseg.hu). Ha nem tudod, milyet érdemes lefoglalni, csak írj nekem és segítek – mert sokat számít a milyenség is, sőt az adminisztrációt ajándékba elintézem! De ezentúl reklámozd inkább így magad! Ugye mennyivel jobb lehet egy @temesvari-richard.hu végződésű e-mail címet megadni?
    Simán megér évente ~2500 Forintot.
  2. Legyen rendes aláírásod az e-mailben – tudatosan kialakítva, mindig, egységesen ugyanaz. A legtöbb levelezőben ez automatizálható, formázható, akár fotó is csatolható.
    Mit tartalmazhat? >> Név, pozicionált titulus,  telefonszám, weboldal cím, cégnév, cím + térképes segítség, adószám, bankszámlaszám – ha utalni akarnak ne kelljen már keresni 🙂
    Ha írsz nekem egy levelet, meglátod én hogy csináltam meg!
  3. Következő szint, hogy legyen egy alap weblapod. Ha van már domain neved, e-mail címed és beírják a végéről a domain nevet, akkor lehessen ott találni valamit! Nem kell full extrás weboldal, de ne legyen azért egy ingyenes tárhelyes, vagy szomszéd kissrác kaliberű sem.
    Aki szeretne egy mérhető, hasznos weblapot magáról, amíg nem akar komoly összeget belefektetni, mi is csinálunk neki már annyiért, amennyiért az 1 heti eldobós hirdetési újságos hirdetés kerül.
  4. Haladóbb ennél, ha nem csak weblapod, hanem egy egész weboldalad van. Oké, ez már annyiba is kerülhet, mint egy főoldali megjelenés 1 hétre az eldobós hirdetési újság elején 🙂
    De ez évekig tud neked hasznot termelni ennyiért, azon túl, hogy igen bizalomépítő, hogy van egy kultúrált megjelenésű weboldalad a vevőid előtt is.
  5. Ha már legalább a 3-as szintig megvagy, használj további bizalomépítő eszközöket is: 
    1. legyen fényképed, tudják, hogy kivel fognak találkozni. Az arcod és a neved a hiteled, hogy akarsz úgy vállalkozást építeni, hogy bujkálsz közben! Nem számít a konkurencia, az irigyek… ha bizalomra játszol, ez szükséges.
    2. legyenek ügyfél idézeteid! Akinek jó szolgáltatása, áruja van, az fel tud mutatni pár elégedett vevőt is,nem? Mi szokott lenni a baj vele? Hát hogy sokan azt gondolják, hogy magadnak írod meg. Ezért semmiképpen ne írd magadnak meg, továbbá legyen rajta teljes név, foglalkozás, település. Haladó fokozat, amikor videót kérsz, mintegy interjú keretében.
    3. legyen fent minden céges adat – ne kelljen semmit keresgélni. Manapság sokan utánanéznek úgyis cégjegyzékben a leendő partnereiknek, miért ne előznéd meg és tennéd ki nyíltan, ami úgy is letölthető: cégbírósági bejegyzés, link a cégkereső oldalra, ahol megtalálja az adataid, beszámolód… stb.
  6. Közösségi fiókok –tuuudom, nem szereted… de nem is szeretni kell, hanem ott lenni! Facebook, Google+ alap, haladóknak Instagram, Pinterest, Twitter és Youtube csatorna. Ha ezeket te csinálod meg tudatosan, akkor azt a képet találják rólad a keresgélők, amit te szeretnél mutatni! Nem sokkal jobb az, amit te szeretnél megmutatni? Nyugi, tudom, hogy nem könnyű, de keress meg és tudok ebben is segíteni, mit tegyél ki magadról, hogyan kell megjeleníteni. Nem kell cuki cicás fotókat és gyerekkori képeket mindenkinek kitenni!
  7. PR cikk – még mindig ingyenes dolgokról beszélek, nem fizetett cikkekről. Tudsz Te is egy két bemutató anyagot elhelyezni különböző erre alkalmas blogokon, ami a Te bizalmad építi. Szuper, ha nem csak a saját weboldaladon lehet rólad olvasni!
  8. Van egy ütős garanciád? A gari mindig kezel valami rizikót, egy félelmet, amiért nem akarnak vásárolni. Tedd ki bátran az ablakba azt, amiben jó vagy és vállalj rá egy nagyon ütős garanciát. Jöhet pár példa?
    1. az egyik éttermes ügyfelem garanciát vállal arra, ha nem ízlik nála valami és azonnal visszaadja az árát, vagy cseréli. Cél, hogy neki szólj, ne máshol “húzd le” ha nem ízlett valami.
    2. egy gyerekjátékot forgalmazó ügyfelem bevállalta, hogy testvér generációk tudnak ezzel a játékkal majd játszani, olyan remek minőségű. 10 év után is kicseréli, ha nem vagy elégedett vele. Szerinted a konkurencia fél éves félve dugdosott garanciájához képes ütős?
    3. A tanácsadásom teljes díját visszaadom, ha úgy érzed, hogy nem mondtam semmi újat neked az első órában! Ez a Te döntésed, nem az enyém. Csak magadhoz kell őszintének lenni 😉 Megnyugtató?
    Bizalomépítő számodra? Mikorra írhatlak be? 🙂

Na jó, nem eladásra akartam kitérni, hanem a bizalomépítésre. Persze a garanciám és a tanácsadásom valós lehetőség!

Vannak még jó bizalomépítő elemek, de ha ezt a 8-at elkezded, máris felfelé ugrik a megítélésed. Használd bizalommal és írj, kérdezz kommentben, ha segíthetek, vagy kihagytam valamit. Privát üzenetben pedig akkor keress, ha a teljes bizalomépítő repertoárt szeretnéd kidolgozni! Ez esetben ezt töltsd ki: KAPCSOLAT

Temesvári Richárd
Online Marketing Tréner, független tanácsadó A Profitáló Weboldal - pénzkidobás nélkül című könyv írója. Ügyfelei azok a kisvállalkozók, akiknek szüksége van egy olyan bizalmasra, aki a pártjukon állva hoz döntést, amikor internetes megjelenéseikről van szó. Kedvenc területe, ahol weboldalkészítések java elvérzik, a legelső lépés: a tervezés. Zászlójára azt tűzte ki: segít sikereket elérni azon vállalkozásoknak, akik az internet világában elveszettnek érzik magukat. 

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.